Un Black Friday mai sigur cu Aplicaţia InfoCons!

Se apropie Black Friday sau „Vinerea neagră”, iar InfoCons pune la dispoziţia consumatorilor unica aplicaţie de protecţia consumatorilor, independentă şi transparentă prin care se pot apela direct şi rapid numerele de urgenţă la nivel local, naţional şi internaţional în cazul în care aceştia întâmpină probleme cu produsele şi serviciile pe care le achiziţionează.
Posibilitatea de a avea în mod GRATUIT şi într-un singur loc toate numerele de urgenţă, dar şi de a apela aceste numere direct din aplicaţia InfoCons, reprezintă un real ajutor. Aplicaţia InfoCons adună în secţiunea SOS numerele pentru Protecţia Consumatorilor, Autoritatea Naţională Sanitară şi pentru Siguranţa Alimentelor, Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, Autoritatea de Supraveghere Financiară,  Urgenţe, Ambulanţă, Poliţie, Pompieri sau Protecţia Copilului.
În această perioadă,  consumatorii se îndreaptă şi către produse tip îmbrăcăminte, produse cosmetice etc. În acest context, InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu Aplicaţia Gratuită InfoCons ce pune la dispoziţie alertele rapide pentru produsele nealimentare la nivelul Uniunii Europene, actualizate în timp real.
Prin descărcarea aplicaţiei de pe App Store, Google Play sau App Gallery, consumatorii au acces direct şi transparent la alertele rapide pentru produsele nealimentare, actualizate zilnic şi însoţite de detalii precum denumire produs; ţara vizată; gradul de risc; originea produsului; data la care intră alerta în vigoare; fotografia cu produsul vizat.
Înainte de achiziţionare, accesaţi Aplicaţia InfoCons pentru a vă asigura că produsele nu fac sau nu au făcut obiectul  alertelor pentru produsele nealimentare emise de Uniunea Europeană. În U.E. aveţi dreptul de a returna produsele achiziţionate online sau prin alte mijloace de vânzare la distanţă (prin telefon, prin poştă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveţi nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiţi. Perioada de reflecţie de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată câteva excepţii: bilete de avion şi de tren, bilete la concerte, rezervări la hotel, închirieri de maşini şi servicii de catering rezervate pe perioade sau la date determinate; produse alimentare şi băuturi livrate la domiciliu, în mod regulat (ex. de către un lăptar); produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă); înregistrări audio-video sau programe informatice sigilate, precum DVD-urile, pe care le-aţi desigilat după primire; conţinutul digital on-line, dacă aţi început deja descărcarea sau vizionarea on-line şi aţi acceptat faptul că vă pierdeţi dreptul de a vă retrage din contractul de achiziţie odată începută descărcarea sau vizualizarea; bunuri cumpărate de la persoane fizice, mai degrabă decât de la companii sau comercianţi; contractele urgente de reparaţii şi întreţinere – dacă sunaţi un instalator pentru a-l ruga să vă repare un duş, nu puteţi anula lucrarea, odată ce aţi convenit asupra preţului serviciului.
Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice. Anume fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat. „Black Friday sau mai bine spus «Vinerea Neagră» ar trebui să fie un moment, o zi, însă în România a devenit o săptămână, o lună sau chiar mai mult. O perioadă, care este mai mult pentru marketing. Indiferent de perioadă, cetăţeanul în calitatea lui de consumator să nu uite că indiferent de cuantumul reducerii, nu avem reducere la drepturi. Avem aceeaşi garanţie de 2 ani pentru produsele de folosinţă îndelungată, avem acelaşi drept de a returna produsele cumpărate online în termen de 14 zile, avem aceleaşi drepturi de a fi informaţi cu privire la caracteristicile produselor, însă degeaba avem drepturi, dacă nu le exercităm. Cred că Black Friday ar putea fi o zi, o săptămână, o lună sau chiar mai mult, în care fiecare dintre noi, cu atitudine, să ne exercităm drepturile, să ne informăm înainte de a cumpăra, să scanăm produsele electronice şi electrocasnice cu Aplicaţia InfoCons şi să luăm în calcul costul real al produselor, mai ales pentru electronice şi electrocasnice şi din punct de vedere al consumului de electricitate pentru perioada de durabilitate sau măcar pentru cei doi ani de garanţie”, a declarat Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons.

Ramona BUTNARIU

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )