Modificări legislative pentru modernizarea administrației locale și a actelor de stare civilă

Astăzi, în Camera Deputaților a fost votată o modificare și completare a Codului Administrativ și a Legii 119/1996 privind actele de stare civilă. Noile reglementări modernizează mecanismele de delegare în administrația locală și introduc soluții de continuitate pentru gestionarea actelor de stare civilă în situații excepționale. Măsurile au ca scop sprijinirea eficienței interne a instituțiilor, dar și asigurarea dreptului cetățenilor la servicii publice neîntrerupte. „Una dintre modificările aduse prin legea votată urmărește permiterea introducerii certificatelor de căsătorie în sistemul informatic ulterior oficierii căsătoriilor. Astfel, ofițerii de stare civilă pot continua să elibereze acte chiar și în lipsa accesului la sistemul informatic (în caz de nefuncționalitate), iar cetățenii nu mai sunt nevoiți să revină – datele lor vor fi migrate automat din registrul fizic în cel electronic. În același timp, însă, Legea menține obiectivul de digitalizare, dar introduce o procedură de back-up pe hârtie, evitând pierderi de date sau întreruperi. O altă modificare prevede posibilitatea delegării atribuțiilor de stare civilă către angajații din compartimentele de evidență a populației, întrucât aceștia deja contribuie activ la acest tip de activitate, dar nu mai fac față volumului de muncă. De asemenea, în contextul modificărilor recente ale legislației, acești angajați nu mai pot fi remunerați pentru munca suplimentară, iar timpul lucrat în afara programului poate fi compensat doar prin ore libere. În practică, însă, aceștia acumulează foarte multe ore suplimentare, pe care nu mai au când să le recupereze, ceea ce ar însemna, practic, să nu mai vină deloc la serviciu. Este o situație imposibilă, care trebuia remediată”, a precizat deputatul Ciprian Pandea, președintele Organizației Județene PNL Călărași.

Cristina ANDREI

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus ( )