Uniunea Europeană are reguli mai stricte privind produsele comercializate fizic sau online

Din această săptămînă, Uniunea Europeană are reguli mai stricte referitor la produsele comercializate fizic sau online. Regulamentul privind siguranţa generală a produselor (RGPD) a intrat în vigoare şi conţine o serie de prevederi noi, pentru a garanta că doar produsele sigure sunt oferite consumatorilor. În evaluarea siguranţei produselor sunt introduse elemente-cheie, cum ar fi natura evolutivă a unui produs sau interconectivitatea acestuia.
„Au fost îmbunătăţite condiţiile de siguranţă a produselor între vânzările online şi offline. Au fost introduse cerinţe specifice de siguranţă a produselor pentru pieţele online. În acest fel, consumatorii vor fi protejaţi împotriva produselor periculoase vândute prin intermediul pieţelor online. În cazul produselor nearmonizate importate în UE, a fost extinsă obligaţia de a exista un operator economic din UE responsabil pentru problemele legate de siguranţa produselor. A fost asigurată o retragere eficientă a produselor prin solicitarea de contacte directe cu consumatorii şi prin anunţuri standardizate de retragere. Autorităţile naţionale vor avea la dispoziţie instrumentele necesare, sporindu-le astfel competenţele de aplicare a legii. Vânzările online au crescut în mod constant în ultimii 20 de ani. Statisticile Safety Gate, serviciul de alertă al UE pentru produsele periculoase, arată că 31% din alerte vizează produse periculoase vândute online”, precizează Dan Motreanu, europarlamentar PNL.

Cristina ANDREI

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )