Sute de copii de la țară ajutați să învețe, prin colaborarea World Vision și Herlitz

35,8% dintre copiii din România, adică 1,2 milioane, se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, iar în mediul rural acest risc atingând procentul de 44,3% în cazul celor mici.

În ianuarie 2020, peste 275.000 de copii aflați la vârsta învățământului obligatoriu (7-17 ani) nu merg la școală, conform informațiilor Institutului Național de Statistică (INS), iar abandonul școlar anual a atins cifra de 45.000 de copii din ciclurile primare, gimnazial și liceal.

La ora actuală, acces și participare la educație a copiilor din rural sunt inegal distribuite în funcții de resursele disponibile ale familiei, de implicare părinților, dar și de relație cu școala și cu cadrele didactice. Acestea sunt informații raportări „Bunăstarea Copilului din mediul rural 2020” al World Vision România. Astfel, 35.8% dintre copii sunt expuși riscului de sărăcie și excluziune socială, procentul fiind și mai mare (44,3%) în mediul rural, unde nivelul de sărăcie este principalul obstacol în calea participării copiilor la actul educațional.

Pentru a veni în sprijinul acestor copii, Fundația World Vision România și compania Herlitz România desfășoară o campanie pentru dotarea a zeci de școli din mediile defavorizate. La 30 de ani de prezență în România, brandul Herlitz va dona 2% din vânzările de ghiozdane și rucsacuri din întregul an 2021, către unitățile de învățământ selectate împreună cu World Vision România. Selecția are la bază criterii de vulnerabilitate precum rata de absenteism și de abandon școlar, lipsa de oportunități de lucru, școli cu învățământ simultan, comunități cu bugete mici și capacitate redusă de investigații în educație.

În cadrul campaniei “30 de ani de Herlitz în România – Alături de fiecare generație”, oricine poate propune o școală din medii defavorizate din România care să fie integrată în actuala sau viitoarele campanii CSR ale companiei, direct pe site-ul www.herlitz. ro. Sau se poate cumpăra un ghiozdan sau rucsac Herlitz.

„Suntem fericiți să vedem că, într-un an în care educația pare pus pe plan secund, avem alături de noi companii de bine precum Herlitz România. Ne dorim să vedem că diferențial dintre urban și rural sunt diminuate, că toți copiii au acces la educație și că au abandonat școlar acest lucru în scădere. Avem credința că acest parteneriat îi va ajuta pe cei 1650 de copii din cele 5 județe unde proiectul Pâine și Mâine este prezent. E un început, însă este unul promițător ”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

„Acest an este important pentru brandul Herlitz și nu dorim să-l mărturisesc că au împlinit 30 de ani pe piața din România oferind sprijin generații pentru vin din urmă și care, indiferent de condițiile școlilor în care se învață în prezent, drept viitor țară. Credem cu tărie că toți copiii merită șanse egale la educație, de aceea nu dorim ca acest parteneriat cu World Vision România să continue și anii următori. Avem convingerea că împreună vom reuși să construim un viitor mai bun și să schimbăm în bine viețile copiilor și familiilor lor ”, susțin Horațiu Nicolau, director general Herlitz România.

Petruța RIDICHE

 

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )