Sondaj World Vision România: 96% dintre profesori și-ar dori să fie consultați când se iau decizii în educație

Într-un sondaj recent, 96% dintre profesorii chestionați de către organizația World Vision România spun că își doresc să fie consultați prin chestionare privind decizii în domeniul educației școlare. Un procent de 75% își doresc în mare măsură și 21% în măsură medie. Astfel, pentru a răspunde acestei nevoi, Fundația a lansat proiectul „Inspectoratul” Școlar Civic. Prin acest proiect, va crea prima platformă de consultare online integrată pentru profesori, elevi și părinți.
În cadrul proiectului, World Vision a realizat un prim chestionar online de consultare. Chestionarul a fost completat de 375 dintre cele 570 cadre didactice înscrise în proiect în prima săptămână după lansare. Conform chestionarului, dacă ar avea ocazia să transmită un mesaj către factorii de decizie la nivel național sau județean. Iar 27% din cadrele didactice înscrise în proiect ar solicita, în primul rând, mai puține schimbări. Așa cum detaliază respondenții, atunci când aceste schimbări sunt totuși necesare, ar trebui să aibă în vedere o consultare largă a profesorilor. Ar trebui să fie anunțate și explicate din timp, să aibă la bază studii de impact și o analiză a consecințelor administrative ale acestora, pentru a evita blocaje în activitatea școlilor. În al doilea rând, 19% dintre respondenți ar solicita factorilor de decizie să cunoască mai bine realitățile din teren, să experimenteze direct contextele dificile cu care școlile se confruntă. În plus, din mesajele transmise de cadrele didactice factorilor de decizie, rezultă nevoia de transparență, înțelegere, colaborare, mentorat și empatie din partea decidenților, mai ales la nivel județean (33% dintre respondenți). Pentru respondenții la chestionar, principalele obstacolele care îi împiedică să obțină performanțe mai ridicate cu elevii sunt programa încărcată (46%) sau inadaptată (20%). Pe lista răspunsurilor se mai află și obligațiile birocratice (35%) sau sprijinul scăzut la nivel de Minister (decizii, modificări dese, bulversante) – 24%. De asemenea, insuficiența dotărilor digitale ale școlilor reprezintă 30% dintre răspunsuri, iar lipsa unui mediu stimulant, tot un procent de 30%. Nu în ultimul rând, cadrele didactice amintesc de lipsa de implicare a părinților (25%) și de problemele socio-economice ale familiilor elevilor (25%).
World Vision România lansează proiectul „Inspectoratul“ Școlar Civic
Proiectul „Inspectoratul” Școlar Civic a fost lansat printr-o conferință online unde au participat peste 200 de profesori, alături de reprezentanții elevilor și ai părinților. Proiectul își propune să realizeze o platformă online de consultare a cadrelor didactice, elevilor și părinților. Aceasta va rămâne la dispoziția organizațiilor partenere și a Ministerului Educației pentru fundamentarea deciziilor și politicilor educaționale viitoare. De asemenea, prin implicarea beneficiarilor, vor fi organizate 120 de webinarii pentru formarea profesorilor și elevilor pe teme școlare și civice, inclusiv prin abordarea obstacolelor amintite anterior. „Nevoia unui astfel de proiect este extrem de mare. Profesori vor să fie consultați. În cadrul evenimentului, un director de școală ne-a mărturisit că, în peste 10 ani de activitate, nu a primit niciodată chestionare de consultare pe filieră instituțională, cu excepția celor primite de la ONG-uri“, a declarat Bogdan Romanică, managerul proiectului. Orice cadru didactic poate deveni beneficiar al proiectului prin completarea formularului de înregistrare. Persoană de contact pentru detalii despre proiect: bogdan_romanica@wvi.org, 0740 175 786.

Petruța RIDICHE

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )