Slobozia – oraşul pistelor fără biciclişti
• piste cu obstacole şi treceri de pietoni din pom în pom
Slobozia, oraşul lui Dorel de la Primărie, reşedinţa judeţului Ialomiţa. De peste 20 de ani, este condus spre dezastru de PSD şi PNL. Între timp, slobozenii au rămas fără apă potabilă, cu o groapă, nişte piste de biciclete inutile, mulţi bani aruncaţi prin diverse buzunare şi foarte multe datorii produse de primarii – dezastru: Ionaşcu, Stoica, Mocioniu şi Soare.
Aceasta este concluzia pe care o poate trage oricine, subliniază Rodica Boancă, senator de Ialomiţa. Doi dintre primari, spune senatorul, amândoi la fel de incompetenţi, s-au chinuit să creeze nişte piste de biciclete. La început, iniţiativa a părut OK şi toată lumea a zis că sunt necesare. Mai cu seamă că şi în alte oraşe mai mici sau mai mari, peste tot există interes pentru biciclişti şi au apărut piste de biciclete. Dar, la Slobozia, pistele de biciclete sunt făcute parcă în bătaie de joc. „Ce avem noi aici, la Slobozia, reprezintă o bătaie de joc. Bordurile încadrează pistele de biciclete în aşa fel încât devin extrem de periculoase. Deci, ceea ce ar fi trebuit să fie foarte sigur pentru biciclişti s-a transformat în ceva extrem de periculos. Dincolo de faptul că nu respectă distanţa, lăţimea – ar fi trebuit să fie cel puţin un metru – sunt foarte periculoase. Dar mai avem şi alte probleme. Firele, întinse pe jos, sunt lăsate aşa de câteva luni buni. De ce? Încă nu am aflat. Probabil, pentru viitoarele semafoare care nu au fost încă amplasate. Pentru că suntem oraşul semafoarelor. Nu avem intersecţii la câte semafoare sunt în acest oraş. Revenind la pistele de biciclete, în postura de senator şi preşedinte al Comisiei pentru cercetare abuzurilor am sesizat aceste nereguli şi am cerut a se efectua investigaţii. Din păcate, trăim într-o ţară în care o mână spală pe cealaltă şi ambele spală faţa. Motiv pentru care aceste sesizări ale mele s-au tot plimbat de la Ana la Caiafa şi nu am primit nici un răspuns foarte clar. Ce este mai grav însă este că acest proiect nu a fost finalizat şi domnul primar încearcă să se împrumute pentru a-l duce la capăt. Pentru că, altfel, oraşul întreg va plăti contravaloarea proiectului către Uniunea Europeană, aşa cum am făcut-o şi în cazul gropii. Cum, o mai plătim încă. Deci, mergem dintr-un eşec, în altul, dintr-o incompetenţă în alta. Ajungem să avem, astăzi, un oraş extrem de afectat de gropi, de dezinteres. Un oraş deşertificat, unde s-au tăiat masiv copaci, s-au stricat foarte multe străzi pentru a face «n» proiecte, fără cap şi fără coadă, care ne vor lăsa într-o ariditate şi peisagistică extrem de neplăcută. Ca să fie pe deplin lucrarea nefăcută, poate ne spune şi nouă domnul primar, ce face un biciclist în momentul în care circulă pe pista, complet impracticabilă, nu e terminată şi are şi un capac de canal. Este noapte, nu este semnalizată şi oricând cineva se poate accidenta. Cine plăteşte, cine răspunde? Probabil că tot aceia care au răspuns şi când au căzut stâlpii peste maşini, distrugând câteva maşini pentru că incompetenţa ne costă. Şi, ne costă de ani buni în Slobozia această incompetenţă. Nu este rea voinţă, ci doar nevoia de a şti adevărul şi de a şti în ce au intrat banii când puteam avea şi noi proiecte europene valabile. Piste de bicicletă circulabile, nu aceste mizerii pe care poţi doar să te accidentezi, să-ţi rupi gâtul, un picior sau o mână. Dar, în nici un caz, nu sunt practicabile. Motiv pentru care, adeseori, bicicliştii merg în continuare pe şosea. Nu am văzut nici un biciclist să treacă pe aceste piste, pentru că se tem că la cea mai mică mişcare, din neatenţie, ar putea să se lovească de borduri şi să cadă. Nu ştiu unde a văzut domnul primar acest model cu borduri. Eu nu am mai văzut în toată ţara – şi am mers destul de mult – piste cu borduri şi gropi. Aici cred că este ceva pentru vreun antrenament, sărituri, obstacole – piste de biciclete cu obstacole. Am inventat o nouă variantă de piste de biciclete cu obstacole. Ne pregătim pentru olimpiadă, vrem să ştim şi noi, facem un sport extrem? Am vrut şi eu să îmi cumpăr bicicletă, când am văzut că se fac piste, ca să nu mai consumăm gaz, benzină, să avem un oraş curat. Dar dacă a văzut cineva mai mulţi de 20 de biciclişti în oraşul acesta, să mi-i arate şi mie”, a precizat Rodica Boancă, specificând că, încă un monument al prostiei este acela că acolo unde trotuarul este destul de larg, pista de biciclete este făcută pe şosea şi va „mânca” cea de-a doua bandă. Ori în asemenea condiţie, unde vor parca maşinile, că parcări suplimentare nu există în oraş. „Suntem pe cont propriu şi probabil că va mai trece şi autobuzul electric. Deci, piste de biciclete, autobuz electric şi noi pe unde mai circulăm, unde mai parcăm? Dorel în acţiune. Nu degeaba i se spune primarului nostru Dorel, o trecere de pietoni duce fix într-un pom. Cum să faci o asemenea prostie? Dar nu domnul primar, că el nu coboară din turnul lui de fildeş. Cât de incompetent să fii, cât de dezinteresat, cât de nesimţit să faci astfel de lucrări? Dar cei care supraveghează, semnează recepţiile nu au discernământ? Ce se întâmplă în oraşul acesta, că zici că s-a răsturnat căruţa cu proşti fix pe trecerea aia de pietoni. Pavelele se mişcă, te împiedici, una-i mai sus, alta mai jos, de crezi că-i oraşul mobil. Avem pistă cu obstacole şi oraşul mobil. Lucrări începute peste tot, neterminate, obstacole, peste obstacole. Oamenii se chinuie să treacă şi ei cu cărucioarele, e îngrozitor, nicio lucrare nu este terminată şi bine făcută. Este o bătaie de joc, bani cheltuiţi aiurea. Şi cine răspunde? Vine vara bine-mi pare, în oraş am o lucrare. Cam aşa e poezia pe care o spune domnul primar în fiecare dimineaţă, Când, de fapt, tot oraşul este o rană deschisă. Lucrări peste lucrări, praf, nisip aruncat aiurea, muncitori care stau, se uită la stele, lucrări care nu se termină şi încep altele. Nu e rău că se fac, dar e problemă modul în care sunt făcute. Nu ştim dacă ne vom bucura de ele că în momentul în care se termină una deja încep să se strice. Şi nu ştim nici dacă avem bani pentru toată această demenţă administrativă a domnului Soare”, a mai adăugat senatorul ialomiţean.
Cristina ANDREI