Situația bullyingului în școlile din România, cifrele alarmante și eforturile de prevenție

Potrivit celor mai recente date furnizate de organizația Salvați Copiii România, problema bullyingului în școlile din țară continuă să fie una cu repercusiuni grave asupra elevilor și a comunităților educative. Anchetele derulate de această organizație dezvăluie o creștere îngrijorătoare a fenomenului, cu un număr alarmant de elevi care raportează că au fost victime sau martori ai bullyingului.
Conform rezultatelor celei mai recente anchete, care a implicat 4449 de elevi cu vârste între 10 și 18 ani, procentul celor care au fost victime ale bullyingului a crescut semnificativ, ajungând la 49%, comparativ cu 29% înregistrat în 2016. În plus, 81% dintre elevi afirmă că au fost martori ai situațiilor de bullying în școala lor, iar 28% dintre respondenți au asistat frecvent la astfel de incidente. Aceste cifre alarmante subliniază necesitatea unor măsuri urgente și eficiente de prevenire a bullyingului în mediul educațional. În acest sens, Salvați Copiii România a extins programul său de prevenire a acțiunilor de bullying în grădinițe și școli, susținând că implicarea întregii comunități este crucială pentru crearea unui mediu școlar sigur și pozitiv.
În cadrul eforturilor sale de combatere a bullyingului, Salvați Copiii România a organizat Conferința regională „Dreptul la pauză fără bullying – cooperare și bune practici pentru comunități educaționale sigure” ediția a III-a, în colaborare cu Ministerul Educației. La această conferință au participat reprezentanți din diverse instituții relevante, precum primării, prefecturi, inspectorate școlare județene și organizații ale părinților. De asemenea, organizația a susținut aproximativ 130 de școli în procesul de înființare sau consolidare a grupurilor de acțiune antibullying. Evaluarea climatului școlar în fiecare unitate de învățământ reprezintă un prim pas important în acest proces, iar rezultatele obținute au evidențiat necesitatea unor îmbunătățiri semnificative în diferite domenii. Printre aspectele identificate ca fiind problematice se numără nivelul scăzut al respectului și înțelegerii reciproce între elevi, lipsa implicării acestora în stabilirea regulilor școlare, precum și lipsa suportului emoțional din partea cadrelor didactice. Aceste constatări subliniază importanța unei abordări integrate și a unei implicări active din partea tuturor actorilor din comunitatea educațională.
În ciuda progreselor înregistrate în implementarea unor măsuri de prevenire a bullyingului în școli, mai este încă mult de făcut pentru a asigura un mediu educațional sigur și inclusiv pentru toți elevii. Implicarea continuă a autorităților, a cadrelor didactice, a părinților și a organizațiilor neguvernamentale este esențială în combaterea acestui fenomen și în promovarea unei culturi a respectului și empatiei în rândul elevilor.

Cristina ANDREI

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )