Sfert de miel anterior comercializat în Kaufland cu 20 de lei kilogramul!

Asociaţia Pro Consumatori (APC) – Vocea consumatorilor din România a realizat, în cadrul Campaniei naţionale de informare şi educare a consumatorilor „Carne de miel accesibilă ca preţ pentru consumatorii români!”, o radiografie a preţurilor la carnea de miel comercializată în marile lanţuri de magazine, dar şi în acele pieţe agroalimentare din oraşele în care primăriile s-au implicat în asigurarea alimentului pentru comunitate la costuri accesibile puterii de cumpărare a cetăţenilor din comunitatea respectivă.
Preţul la pulpa de miel cu os a fost cu până la 40% mai mare faţă de cel mai mic preţ practicat în anul 2021. În unele lanţuri de magazine kilogramul de pulpă de miel cu os s-a vândut cu 60 de lei. În pieţele agroalimentare kilogramul de pulpă de miel cu os s-a vândut cu 35 de lei. Preţul la spată de miel cu os a fost cu până la 44% mai mare faţă de cel mai mic preţ practicat în anul 2021. În unele lanţuri de magazine kilogramul de spată de miel cu os s-a vândut cu 56 de lei. Preţul la ceafa de miel cu os a fost cu până la 50% mai mare faţă de cel mai mic preţ practicat în anul 2021. În unele lanţuri de magazine kilogramul de ceafă de miel cu os s-a vândut  cu 54 de lei. În pieţele agroalimentare kilogramul de ceafă de miel s-a vândut cu 30 de lei. Preţul la cotletul de miel cu os a fost cu până la 51% mai mare faţă de cel mai mic preţ practicat în anul 2021. În unele lanţuri de magazine kilogramul de cotlet de miel cu os s-a vândut cu 65 de lei. În pieţele agroalimentare kilogramul de cotlet de miel s-a vândut cu 40 de lei. Preţul la pieptul de miel cu os a fost cu până la 53% mai mare faţă de cel mai mic preţ practicat în anul 2021. În unele lanţuri de magazine kilogramul de piept de miel cu os s-a vândut cu 46 de lei. În pieţele agroalimentare kilogramul de piept de miel s-a vândut cu 30 de lei. Preţul la sfertul posterior de miel a fost cu până la 100% mai mare faţă de cel mai mic preţ practicat în anul 2021. În unele lanţuri de magazine kilogramul de sfert posterior de miel  s-a vândut cu 60 de lei. În pieţele agroalimentare kilogramul de sfert posterior de miel s-a vândut cu 40 de lei. Preţul la sortimentul cap de miel a fost cu până la 100% mai mare faţă de cel mai mic preţ practicat în anul 2021. În unele lanţuri de magazine kilogramul de cap de miel s-a vândut cu 20 de lei. În pieţele agroalimentare kilogramul de cap de miel s-a vândut cu 10 lei. Preţul la sfertul anterior de miel a fost cu până la 111% mai mare faţă de cel mai mic preţ practicat în anul 2021. În unele lanţuri de magazine kilogramul de sfert anterior de miel  s-a vândut cu 55 de lei. În pieţele agroalimentare kilogramul de sfert anterior de miel s-a vândut cu 35 de lei.
Preţul la organe de miel a fost cu până la 116% mai mare faţă de cel mai mic preţ practicat în anul 2021. În unele lanţuri de magazine kilogramul de organe de miel s-a vândut cu 65 de lei. În pieţele agroalimentare kilogramul de organe de miel s-a vândut cu 28 de lei.
Preţurile la carnea de miel au fost piperate în reţeaua marilor magazine în perioada premergătoare Paştelui. Acest lucru reiese şi din reducerile practicate într-un magazin Kaufland cu o zi înainte de Paşte unde kilogramul de sfert de miel anterior s-a vândut cu 20 de lei (19,99 lei), după două reduceri succesive, ultima fiind cu 64% a preţului iniţial care a fost de 54,99 de lei kilogramul. La preţul de 20 de lei sfertul de miel anterior către consumatori, se nasc câteva întrebări fireşti: Care a fost preţul plătit furnizorului de carne de miel de către comerciant? Vânzarea sfertului de miel anterior către consumatori la un preţ de 20 de lei per kg acoperă toate costurile comerciantului? Există posibilitatea ca acest ultim preţ de vânzare către consumatori, cel de 20 de lei pentru un kg de sfert de miel anterior, să fie sub costul de achiziţie?
APC solicită public ca cele două instituţii ale statului român, Ministerul Agriculturii ca autoritate de implementare a Legii nr. 81/2022 privind practicile comerciale neloiale dintre întreprinderi în cadrul lanţului de aprovizionare agricol şi alimentar, respectiv Consiliul Concurenţei ca autoritate de aplicare a acestei legi, să facă demersurile necesare şi să ofere opiniei publice răspunsurile la întrebările de mai sus. Totodată, solicită Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor să comunice opiniei publice dacă operatorul economic în aplicarea celor trei reduceri succesive din sâmbăta dinaintea Paştelui a respectat dispoziţiile Ordonanţei nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, referitoare la vânzările cu preţ redus.

Petruţa RIDICHE

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )