Semnarea proiectului de construire pentru Blocul Operator, la SJU

Conducerea Consiliului Judeţean Ialomiţa (CJ Ialomiţa) a organizat, recent, o conferinţă de presă, dedicată semnării contractului de construire a Blocului Operator, din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Slobozia (SJU Slobozia). Este vorba despre un proiect lansat în 2017, finanţat din Programul Naţional de Dezvoltare Locală şi din bugetul judeţului Ialomiţa. Construcţia clădirii va fi efectuată de către societatea Construcţii Erbaşu S. A. care a ieşit cîştigătoare în urma licitaţiei.

Conferinţa a avut loc în sala Europa a Consiliului Judeţean Ialomiţa, la aceasta participând Marian Pavel (preşedintele CJ Ialomiţa), Alexandru Potor (administratorul public al judeţului), Cristian Erbaşu (proprietarul firmei de Construcţii Erbaşu) şi Liviu Patrichi (managerul SJU Slobozia).

Beneficiarul direct al proiectului este judeţul Ialomiţa, prin Consiliul Judeţean şi Spitalul Judeţean de Urgenţă. Obiectivul general al contractului este de a realiza şi dota Blocul Operator aferent spitalului. Acesta va avea o amprentă de 1.601 metri pătraţi şi va cuprinde parterul şi trei etaje. La parter va fi un vestiar general şi vor exista servicii medicale de spitalizare de zi, explorări funcţionale şi o cafenea. La etajul unu, vor fi 21 de paturi de ATI (Anestezie şi Terapie Intensivă) şi un bloc de naşteri. La etajul doi, va funcţiona blocul operator în sine, iar la etajul trei, vor exista spaţii de sterilizare şi un spaţiu tehnic. Valoarea contractului este de 75.762.426,24 de lei, dintre care 53.310.189,79 de lei vin din bugetul statului prin PNDL (Programul Naţional de Dezvoltare Locală) şi 22.452.236,45 de lei sunt fonduri din bugetul local. Proiectul are ca termen limită de finalizare data de 31 decembrie 2022.

Deja au început lucrările Blocului Operator

Cristian Erbaşu a început prin a vorbi despre starea actuală a proiectului. „În momentul de faţă, deja se lucrează la proiectare. Ştiţi bine că toate contractele de acest gen sunt de proiectare şi execuţie. În condiţiile în care reuşim să scoatem autorizaţia de demolare, vom demara, imediat, şi demolarea. Am reuşit şi la celălalt contract să începem destul de repede să demarăm lucrările propriu-zise. Adică, am reuşit să obţinem autorizarea construcţiei mai devreme. Aşa vom încerca şi acum să facem”, a relatat proprietarul firmei de construcţii.

În continuarea acestor aspecte, Marian Pavel a punctat că este important modul în care tratează problema toţi cei implicaţi. Acesta a susţinut că este importantă corectitudinea faţă de parteneri şi, dacă îi cere constructorului să lucreze în două-trei schimburi, la fel este corect să i se ceară şi lui să plătească factura atunci când o primeşte. „Dacă ţinem cont de ce s-a întâmplat, că la trei luni de la aprobarea bugetului fondurile pe PNDL s-au epuizat, noi nu putem să ne oprim. Cu siguranţă, banii aceştia îi vom primi de la Guvernul României, indiferent de cum va fi acel guvern sau cum se va numi acel guvern. Pentru că este un contract între Consiliul Judeţean Ialomiţa şi Guvernul României. Dar în momentul de faţă, noi vom aloca sume de la bugetul Consiliului Judeţean pentru ca, pe fiecare obiect de investiţie, partenerii noştri să se ţină de contract, ba din contră, să fie în avans. Facem acum o rectificare de buget şi mai alocăm sume de la Consiliu şi pe drumuri şi pe spital, pentru că se împarte pe doi ani. Şi reabilitarea drumului judeţean DJ 201 şi construcţia blocului operator sunt pe doi ani, până pe 31 decembrie 2022. Vom avea bani prevăzuţi şi anul viitor pentru asta. În toată perioada asta, bineînţeles că Ministerul ar trebui să ne trimită banii înapoi. Deja am primit o parte din ei. Am făcut o plată de 4.000. 500, din fonduri proprii, către unul din beneficiari, pe lucrarea de la DJ 201. Şi banii-i vom primi. Că-i primim în august, că-i primim în septembrie, dar o să-i primim. Şi-i folosim, de fiecare dată”, a specificat preşedintele CJ.

Este un proiect important, iar meritele CJ sunt foarte mari

Administratorul public al judeţului, Alexandru Potor are încredere în buna funcţionare a proiectului, dar şi în meritele Consiliului Judeţean, care a depus mult efort pentru o asemenea investiţie. „E un proiect foarte important. Blocul Operator face parte din patru proiecte care conduc la îmbunătăţirea, zic eu, dramatică, a felului în care se practică şi se prestează serviciile de natură medicală în judeţul nostru. Este cel mai important din punct de vedere logistic acest proiect. Este şi cel mai consistent. Eu sunt încrezător că proiectul acesta merge foarte bine, dintr-un motiv practic. Nu avem în momentul de faţă o intervenţie asupra unei clădiri care este în picioare. De data aceasta, nu este un proiect în care se lucrează cu pacienţi. Este o clădire care se ridică de la zero. Intervenţiile de clădiri în picioare presupun o adevărată şagă de situaţii. Presupun diverse probleme apărute pe parcurs, precum neconcordanţe între ceea ce trebuia să fie în teren şi ceea ce se descoperă la momentul intervenţiei pe clădire. Sunt sigur că antreprenorul nu şi-a luat angajamentul acesta în vânt. Este un angajament real care va merge în avans. La fel, în cazul ambulatoriului, care este clădire în picioare, acolo suntem în avans cu câteva luni. Asta, datorită unui efort al Consiliului Judeţean de a reloca două instituţii foarte importante. E vorba de dispensarul TBC, care face parte dintr-un program naţional extrem de important şi centrul de transfuzii. Pentru centrul de transfuzii, de asemenea, s-a găsit un spaţiu propriu care urmează să fie susţinut şi de CJ. Avem nevoie de cooperare la nivel instituţional. Direcţia de Sănătate Publică, dacă nu ne arată o maximă colaborare, am putea să întârziem. Felicitări pentru antreprenor, sigur vom respecta termenele şi chiar vom fi în avans”, a precizat administratorul public.

Liviu Patrichi, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Slobozia, a felicitat Consiliul Judeţean şi cîştigătorul, pe Cristian Erbaşu, pentru acest proiect, adăugând că el reprezintă soluţia fără de care celelalte trei proiecte n-ar putea înainta şi nu s-ar fi finalizat aşa cum şi-ar fi dorit. „Finalizarea în termen şi coordonarea tuturor părţilor este cheia succesului în toate cele patru proiecte. De asemenea, avem nevoie de înţelegere din partea tuturor colaboratorilor”, a concluzionat directorul.

Petruţa RIDICHE

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )