Şcoala Gimnazială „George Vâlsan” Amara implementează Proiectul Erasmus
Începând cu anul 2018, Şcoala Gimnazială „George Vâlsan” Amara implementează proiectul Erasmus + parteneriat strategic între şcoli M.A.C> TRACTION, cod contract 2018-1-TR01-KA229-058019_6.
Partenerii din cadrul proiectului sunt şcoli din Turcia – ESREFOGLU ILKOKULU, România – Şcoala Gimnazială „George Vâlsan” Amara, Italia – Circolo Didattico V „A. Gramsci”, Spania – C.E.I.P.<<Al – Yussana>>, Grecia – 10th Primary School of Heraklion şi Cipru – PRIMARRY SCHOOL OF LIMASSOL ST’(KA) – AGIOS NIKOLAOS. Obiectivul principal al proiectului este identificarea de bune practici în ţările partenere pe tematica de corectare a deficitului de atenţie la elevii hiperactivi, prin identificarea aptitudinilor şi deprinderilor acestora, ce vor fi valorificate cu ajutorul artelor, al muzicii, al sportului, al jocurilor mentale şi digitale. În vederea atingerii acestui obiectiv, cadrele didactice au participat la activităţi diferite în cadrul proiectului, inclusiv mobilităţi cu scop educaţional (până în prezent s-au derulat 5 mobilităţi).
Adaptându-se contextului pandemic actual, care limitează deplasările, ultima mobilitate se desfăşoară la Şcoala Gimnazială „George Vâlsan” Amara, în perioada 01-06.02.2021, în mediul on-line, având ca temă „Cultural works through traditional children games”.
La deschiderea activităţii au participat inspectorul şcolar general Adjunct, prof. Nora Florenţa State, inspectorul pe proiecte educaţionale, prof. Simona Tonţ şi primarul oraşului Amara, Alin Sandu. Vor fi desfăşurate activităţi specifice, inclusiv activităţi pe platforma e-Twinning, vor fi completate dicţionarul intercultural, revista culturală colaborativă şi vor fi prezentate jocuri, ca metode didactice utilizate în ţările partenere pentru corectarea deficitului de atenţie la elevi. Ultima zi este dedicată Simpozionului internaţional cu tema Metode şi strategii de corectare a deficitului de atenţie, la care se vor prezenta exemple de bună practică ce se înscriu în obiectivul proiectului. Parteneri ai acestui simpozion sunt Inspectoratul Şcolar Judeţean Ialomiţa, Şcoala Gimnazială „George Vâlsan” Amara, Casa Corpului Didactic Ialomiţa, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Ialomiţa şi Şcoala Profesională Specială „Ion Teodorescu” Slobozia.
Marius BĂDRĂGAN