„România îşi propune să înfiinţeze 30.000 de puncte de reîncărcare a vehiculelor electrice funcţionale şi accesibile publicului până în 2030”
Recent, în Parlamentul European a fost votat un act normativ care va permite înfiinţarea mai multor staţii de reîncărcare cu combustibili alternativi. Mai concret, urmează să fie înfiinţate staţii de reîncărcare electrice la fiecare 60 de kilometri, pentru autoturisme de-a lungul rutelor centrale ale reţelei TEN-T. La fiecare 120 de kilometri de-a lungul a jumătate dintre drumurile principale ale Uniunii Europene, vor fi instalate staţii de reîncărcare electrice pentru camioane şi autobuze. Staţii de realimentare cu hidrogen vor fi înfiinţate la fiecare 200 de kilometri, de-a lungul rutelor centrale ale reţelei TEN-T. „Am votat pentru reducerea dependenţei de combustibilii fosili în transporturi. Noile reguli fac parte din pachetul «Pregătiţi pentru 55 în 2030», prin care Uniunea Europeană îşi propune să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55 % până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990. Am simplificat modalitatea prin care vor plăti utilizatorii vehiculelor care folosesc combustibili alternativi. Aceştia vor plăti cu carduri de plată sau dispozitive contactless, fără să aibă nevoie de un abonament. România îşi propune să înfiinţeze 30.000 de puncte de reîncărcare a vehiculelor electrice funcţionale şi accesibile publicului până în 2030. O parte dintre acestea sunt finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, prin componentele Fondul Local şi Valul Renovării, în timp ce altele vor fi finanţate din fonduri de coeziune”, a precizat Dan Motreanu, europarlamentar PNL.
Cristina ANDREI