Reguli mai transparente privind publicitatea politică
Parlamentul European şi Consiliul UE au ajuns la un acord privind creşterea transparenţei şi introducerea unor reguli mai stricte privind publicitatea politică în ţările UE. Astfel anunţă europarlamentarul Dan Motreanu (prim vicepreşedintele PNL, care sprijină demersul şi a votat noua reglementare, atunci când a fost discutată în Parlamentul European. „În contextul schimbării regulilor la nivelul UE, Guvernul sau Parlamentul din România trebuie să adopte reglementări mai transparente în privinţa cheltuirii banilor alocaţi pentru partide. Potrivit normelor discutate la nivel european, publicitatea politică plătită va trebui să fie marcată în mod clar şi să fie furnizate o serie de informaţii-cheie, printre care numele sponsorului, afişat vizibil. De asemenea, trebuie să conţină o notificare menită să asigure transparenţa care să fie uşor de accesat şi să precizeze suma cheltuită, provenienţa fondurilor utilizate, legătura dintre publicitate şi alegerile sau referendumurile relevante. Folosirea datelor cu caracter personal pentru vizarea unui public-ţintă în publicitatea politică online va fi permisă numai dacă datele au fost colectate de la persoana vizată, care şi-a dat consimţământul pentru utilizarea lor în cadrul publicităţii politice. Vor fi interzise tehnicile de direcţionare şi amplificare în materie de politică care utilizează sau deduc date cu caracter personal sensibile, cum ar fi originea etnică, convingerile religioase sau orientarea sexuală. Sponsorizarea materialelor publicitare din afara UE va fi interzisă cu trei luni înaintea alegerilor”, a precizat europarlamentarul.
Cristina ANDREI