Pur și Simplu Verde desfășoară un concurs pentru adolescenți privind bunăstarea orașelor României

Asociația Pur și Simplu Verde derulează în lunile octombrie și noiembrie proiectul Teens for Green Cities, finanțat prin Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociaţia Act for Tomorrow.

Proiectul are ca obiectiv principal implicarea adolescenților cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani în dezbaterea publică și creșterea gradului de conștientizare în rândul acestora în legătură cu viitorul zonelor de locuit și cu schimbările care trebuie făcute.

Deși în statele europene, voluntariatul și implicarea civică sunt elemente definitorii ale acestora, în România acest lucru nu se întâmplă încă. Un studiu recent, realizat de Fundația Friedrich Ebert, a arătat că 80% dintre tineri nu au participat niciodată la acțiuni de voluntariat sau mobilizare civică.

Scopul proiectului Teens For Green Cities este să schimbe situația din acest punct de vedere, iar grupul țintă îl reprezintă tinerii care trăiesc în mediul urban, indiferent de dimensiunea orașului.

,,Vrem ca prin acest proiect să facem auzită vocea tinerilor din România. E important să știm în ce oraș își doresc ei să trăiască, cum văd viitorul și ce soluții au pentru a transforma orașele românești în adevărate metropole verzi. Experții noștri în mediu vor veni cu soluții concrete pentru a înverzi orașele din România. Vom discuta cu autorități locale și le vom încuraja să țină cont de părerea tinerilor și de cea a experților. Nu în ultimul râns, acestea trebuie să ia rapid măsuri care să ne permită să trăim în orașe mai verzi și curate”, transmite președintele Asociației Pur și Simplu Verde, Ioana Petrescu.

Într-o primă etapă, pe parcursul lunii octombrie,  se formează un focus grup în care tinerii, alături de experți din cadrul asociației Pur și Simplu Verde, vor decide care sunt regulile generale de participare la concurs. De asemenea, vor discuta despre cum își doresc ei să fie implicați în viața orașului. Ulterior, în funcție de rezultatele focus grupului, tinerii cu reședința în România se vor putea înscrie în concurs, cu meme-uri, story-uri și video-uri ce vor fi postate în social media. Aceste trebuie să aibă ca tematică viitorul verde al orașului lor.

Un juriu de specialitate va evalua ulterior din punct de vedere al creativității, impactului postării, capacității de comunicare și de înțelegere a subiectului. Câștigătorii concursului vor primi un laptop, o tabletă și telefon mobil. Asociația Pur și Simplu Verde va promova, pe tot parcursul proiectului, ideile câștigătorilor prin crearea unei broșuri și prin întâlniri fizice sau online cu autoritățile locale din țară.

Programul Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow  este cel mai simplificat instrument de finanţare comunitară destinat ONG-urilor tinere, instituțiilor non-administrative și grupurilor informale/ de inițiativă.

Domeniile vizate sunt educaţia, sănătatea, mediul, social și cultură. Valoarea totală a programului este de 500.000 euro.

Asociația Pur și simplu verde este o organizație nonguvernamentală, independentă și apolitică, înființată din inițiativa de a sprijini societatea civilă pentru ca România să se dezvolte durabil.  Dezvoltarea durabilă  este soluția care satisface nevoile oamenilor în prezent, fără a compromite posibilitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. Misiunea asociației este de a crea o comunitate activă de voluntari, care prin acțiunile lor, să producă schimbări durabile în toate domeniile și la toate nivelurile societății.

Petruța RIDICHE

 

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )