Protocol de colaborare pentru Drumul Expres TransRegio Galaţi–Brăila–Slobozia – Drajna –Chiciu – Autostrada A2
Autorităţile judeţene călărăşene au semnat, zilele acestea, un protocol de colaborare pentru construirea Drumului Expres TransRegio Galaţi–Brăila–Slobozia – Drajna –Chiciu – Autostrada A2. Proiectul va fi realizat de patru judeţe, respectiv Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi, investiţia cifrându-se la peste 300 milioane euro. Lungimea drumului expres este de 105 kilometri, legătura cu judeţul Călăraşi fiind asigurată prin Drajna, respectiv pe viitorul pod peste calea ferată. Drumul va continua peste Autostradă până la staţia electrică (prin racordare la Piscicola, spre Chiciu) de unde se va circula pe patru benzi. „Am planificat şi această situaţie prin studiul de trafic, să rezolvăm problema, cu care se confruntă mulţi conducători auto, că de la Autostradă spre Călăraşi se circulă doar pe două benzi. Prin acest studiu de trafic, se va circula pe patru benzi. Putem să spunem că, în acest parteneriat cu Ministerul Transporturilor, ministrul Sorin Grindeanu a declarat un singur lucru: Avem bani, luaţi-i. Avem bani, organizaţi-vă în teritoriu şi veniţi să semnăm şi alte protocoale dacă la nivelul judeţului sunt variante ocolitoare. Master planul – pe care Ministerul Transporturilor îl are astăzi – vizează ca fiecare administraţie municipală sau judeţeană, ce-şi doreşte o dezvoltare mai rapidă, să poată prelua aceste proiecte direct de la minister, să le implementeze în teritoriu”, a precizat, în cadrul unei conferinţe de presă, preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, Vasile Iliuţă (liderul Organizaţiei Judeţene PSD Călăraşi).
La capitolul ,,întrebări”, legate de infrastructură, şeful judeţului a trebuit să răspundă şi dacă proiectul transfrontalier referitor la podul peste Dunăre, Călăraşi –Silistra (România Bulgaria), mai este sau nu de actualitate. Asta ţinând cont că proiectul datează din 2007 şi are destule avantaje pentru judeţ.
„Noi suntem interesaţi să implementăm acest proiect. Dar, în strategia naţională nu este prins acest pod. Deci, nefiind trecut în strategia naţională, nu a existat interes pentru a fi prins la finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. La momentul acesta master planul, făcut în 2017, se respectă şi se va pune în aplicare în 2022. Toate proiectele prinse în master planul din 2017 se vor finanţa acum”, a mai adăugat preşedintele CJ Călăraşi.
Ramona BUTNARIU