Progrese remarcabile în administraţia judeţului Călăraşi cu accent pe transport, echipamente de salvare şi infrastructură rutieră
În cadrul unei recente conferinţe de presă, liderul PSD Călăraşi Vasile Iliuţă (preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi) s-a referit la o serie de noutăţi administrative care au avut loc în ultima lună în judeţ.
Una dintre acestea vizează transportul public judeţean, fiind semnate contractele de delegare de gestiune a serviciilor pentru 12 trasee. Până în prezent, au fost repartizate 11 trasee şi a mai rămas doar unul nerezolvat, respectiv Călăraşi – Modelu – Roseţi – Dichiseni – Jegălia –Borcea. „După ce se va semna şi acest contract, avem licenţele de transport pentru cele 12 grupe de trasee pe care le-am semnat. Prin semnarea contractelor pentru grupele de transport public judeţean de persoane, am luat toate măsurile şi am făcut demersurile necesare pentru a putea asigura, pentru următorii 10 ani, un serviciu public de transport judeţean de persoane modern, eficient, rentabil, cu respectarea tuturor normativelor în vigoare, realizat în condiţii de siguranţă şi cu tarife decente, care să le permită tuturor cetăţenilor judeţului Călăraşi să se deplaseze acolo unde au nevoie”, a precizat preşedintele Vasile Iliuţă.
O altă veste bună este acea că a fost semnat contractul pentru livrarea echipamentelor a două autovehicule de salvare a persoanelor aflate în situaţie de risc. Vehiculele şenilate vor ajunge în dotarea Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” Călăraşi (Călăraşi şi Olteniţa). Acestea sunt dotate corespunzător pentru a rula atât pe drumuri publice cât şi pe teren accidentat (teren mlăştinos, canale de irigaţii, vaduri etc.) dar şi în situaţii meteo periculoase (zăpezi abundente, viscol). Este vorba de proiectul finanţat prin Programul Interreg V-A România – Bulgaria, Axa 3: O regiune sigură, unde Consiliul Judeţean Călăraşi este asociat cu Municipalitatea Pavlikeni, Regiunea Veliko-Târnovo din Bulgaria. Valoarea celor două autovehicule este de 1.617.000,00 lei, la care se adaugă TVA.
De asemenea, a fost semnat şi contractul de întocmire a Studiului de Fezabilitate pentru una dintre cele mai importante investiţii în infrastructură rutieră a Consiliului Judeţean Călăraşi – Varianta Ocolitoare a municipiului Călăraşi. Traseul este cuprins între DN21 şi DN3, pe raza municipiului Călăraşi, incluzând şi un pasaj peste calea ferată. Anume de la Pelicanu, către Piscicola, peste calea ferată cu pasaj. Lungimea traseului propus al Variantei de ocolire a municipiului Călăraşi este de aproximativ 5,10 km. Această variantă se va intersecta cu Drumul Expres TransRegio Galaţi – Brăila – Slobozia (Ialomiţa) – Drajna – Autostrada A2 – Chiciu (Călăraşi). Tot cu această ocazie, preşedintele Iliuţă a aprobat traseul care vine pe drumul TransRegio. De la intrarea pe teritoriul comunei Ştefan Vodă, înainte de IAS, se va devia spre Dragalina, pe câmp. Varianta drumului existent a picat fiindcă a intervenit Natura 2000 şi avizarea pe zona de mediu durează foarte mult. „La momentul acesta, noi eram cei care prin descărcarea drumului în zona Chiciu, aveam cea mai mare problemă, că trebuia să luăm avize de mediu şi întârziam proiectul. Prin consultarea cu colegii preşedinţi de CJ, de la Brăila, Galaţi şi Ialomiţa, am găsit soluţia de a ne îndepărta de drumul DN21 şi DN3 pentru a evita zona de interdicţie Natura 2000. Am luat-o prin lateralul comunei Ştefan Vodă, trecem deasupra comunei Cuza Vodă, continuăm în zona DN3 – unde avem comuna Grădiştea, staţia de prelucrare legume ce era sus în deal, la Vişinii – şi continuăm între Rasa şi Cuneşti. Vom avea un pod suspendat peste DN31 Olteniţa – Călăraşi, apoi continuăm până la Aidemir, punctul de descărcare România Bulgaria, iar de acolo în zona Chiciu. Drumul este în patru benzi, va avea continuitate de la Galaţi până la Chiciu”, a mai adăugat preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi.
Ramona BUTNARIU