Programul „Vreau în clasa a 9-a“ oferă speranță și viitor elevilor defavorizați

În mediul rural din România, educația reprezintă uneori o provocare semnificativă pentru mulți copii și adolescenți. Cu toate că 88% dintre adulții din aceste zone au absolvit cel mult o școală postliceală, accesul la învățământul liceal și universitar rămâne un vis pentru mulți tineri. Datele arată că 80% dintre părinți își doresc ca copiii lor să își continue studiile la liceu, dar realitatea este departe de aceste aspirații.
Conform unui studiu realizat de World Vision în 2022, situația materială precară este unul dintre principalii factori care împiedică 56% dintre elevi să își continue studiile după terminarea ciclului gimnazial. În plus, se observă o scădere a implicării familiei în educația copiilor, cu o creștere a cazurilor în care aceștia nu primesc deloc ajutor în rezolvarea temelor școlare.
Pentru a contracara aceste probleme, Fundația World Vision România și PENNY România au lansat programul «Vreau în clasa a 9-a», care oferă elevilor din mediul rural șansa de a-și continua studiile după ciclul gimnazial. Programul sprijină 70 de elevi din județele Bacău, Buzău, Dolj și Ialomița, facilitându-le accesul la învățământul liceal și oferindu-le oportunitatea de a accesa studii universitare și de a se integra profesional în viitor. Mihaela Nabăr, Director Executiv al World Vision România, subliniază importanța diminuării discrepanțelor de oportunități dintre elevii din zonele rurale și cei din mediul urban: „Obiectivul nostru este să susținem adolescenții proveniți din familii cu resurse limitate să își continue studiile liceale și să își urmeze pasiunile și chiar să se înscrie la facultate.“
Roxana Bălașa, Specialist PENNY România, evidențiază angajamentul companiei în promovarea educației și dezvoltării tinerilor: „Buna colaborare alături de partenerii noștri World Vision România ne permite să acționăm acolo unde este cea mai mare nevoie de sprijin: în comunitățile de elevi din zonele rurale, pentru ca aceștia să aibă șanse mai bune la educație și la formare profesională.“
Elevii bursieri PENNY beneficiază de un pachet amplu, care include sesiuni lunare de dezvoltare personală și orientare vocațională, mentorat cu angajați din multinaționale și antreprenori, bursă lunară pentru acoperirea nevoilor școlare și sociale, vizite de specialitate, meditații pentru disciplinele școlare și acces la platforme de învățare. De asemenea, programul include proiecte de tip back to community, sesiuni de educație financiară și chiar o tabără de vară, oferindu-le copiilor oportunitatea de a experimenta și învăța dincolo de cadrul școlar.
Pentru mulți dintre acești elevi, participarea la tabăra de vară a fost o experiență unică, oferindu-le posibilitatea de a-și dezvolta abilitățile sociale și de a interacționa într-un mediu diferit. Aceasta a fost, în multe cazuri, prima oportunitate de a participa la o astfel de activitate, având în vedere că 73% dintre copiii de gimnaziu din mediul rural nu au avut niciodată această experiență.
Într-un efort de a acoperi nevoile esențiale ale elevilor, programul oferă pachete de alimente în cadrul întâlnirilor lunare și în contextul sărbătorilor de iarnă și pascale. Cu sprijinul continuu al Fundației World Vision România și al PENNY România, acești tineri au șansa de a-și construi un viitor mai luminos și de a depăși obstacolele create de condițiile materiale dificile în care trăiesc.

Cristina ANDREI

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )