Procedura de obținere a rentei viagere agricole pentru anul 2023, ghid detaliat de vizare și informații pentru moștenitori

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a anunțat că rentierii agricoli care doresc să obțină suma de bani reprezentând renta viageră aferentă anului 2023 trebuie să solicite viza anuală în perioada 01 martie – 31 august 2024. Această procedură poate fi realizată fie prin prezența fizică la sediile Centrelor Județene APIA, fie prin mijloace electronice de comunicații sau prin poștă/curier.
Pentru rentierii care aleg vizarea electronică, documentele necesare trebuie transmise pe adresa de e-mail a centrului județean APIA corespunzător domiciliului acestora. Confirmarea acordării vizei se obține prin contact telefonic cu funcționarii APIA. Documentele necesare pentru depunerea declarațiilor de vizare, fie personal sau prin împuternicit/mandatar/curator, sunt următoarele: carnetul de rentier agricol, actul de identitate al solicitantului, decizia de la comisia de expertiză medicală pentru pensionații pe caz de boală gradele I sau II/decizia de pensionare la limită de vârstă pentru solicitanții pensionați pe caz de boală grad I sau II a căror pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă, procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească, doar pentru cazurile în care vizarea carnetului de rentier agricol este solicitată prin reprezentant legal, contractul/contractele de arendare, încheiate până la 30 septembrie 2011, sau după 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor legale, extras de cont în lei pe numele rentierului agricol (opțional) și declarația pentru obținerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele metodologice.
Pentru moștenitorii rentierilor, în caz de deces, renta datorată până la data decesului poate fi încasată, cu condiția respectării prevederilor Legii 247/2005 Titlu XI. Cererea de moștenitor trebuie depusă la oricare Centru APIA până la data limită de 15 octombrie 2023, însoțită de următoarele documente justificative: carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original), copie a certificatului de deces, copie a actului doveditor privind calitatea de moștenitor, copie după B.I/C.I./pașaport al moștenitorului, împuternicire/declarație notarială din care să reiasă acordul celorlalți moștenitori privind solicitarea și încasarea rentei și extras de cont pe numele moștenitorului.
Cererea poate fi depusă personal la sediul centrului județean APIA sau transmisă prin poștă/curier, deoarece carnetul de rentier este un document care trebuie depus în original.
Plata rentei viagere agricole, conform prevederilor Legii 247/2005 Titlu XI, se efectuează într-o singură rată anuală până la data de 30 noiembrie 2024, prin mandat poștal sau virament bancar. Este esențial ca toți rentierii și moștenitorii să respecte cu atenție aceste proceduri pentru a beneficia de drepturile lor în conformitate cu legislația în vigoare.

Cristina ANDREI

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )