Prefectul Valentin Deculescu, alături de vârstnicii din județul Călărași

Joi, 12 septembrie, în cadrul ședinței lunare a Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice din județul Călărași, prefectul Valentin Deculescu și-a reafirmat sprijinul pentru seniorii din comunitate, subliniind importanța consultării constante cu aceștia și asigurându-se că primesc toate informațiile necesare pentru o viață sigură și demnă. În cadrul întâlnirii, a fost prezentată vârstnicilor o informare detaliată din partea Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Călărași cu privire la activitatea de control desfășurată în perioada ianuarie-august 2024. Conform datelor prezentate, în primele opt luni ale anului 2024, au fost primite 420 de reclamații și sesizări, iar inspectorii OPC au desfășurat 770 de acțiuni de control. În urma acestor verificări, s-au încheiat 550 de procese verbale de constatare a contravențiilor și au fost aplicate 710 sancțiuni.
Printre principalele abateri constatate se numără lipsa elementelor de informare corectă a consumatorilor, inclusiv traduceri inexacte sau inexistente, produse cu parametri calitativi neconformi sau cu modificări organoleptice, termene de valabilitate expirate, neacordarea garanțiilor legale și utilizarea practicilor comerciale incorecte sau abuzive. De asemenea, au fost semnalate și cazuri de prestare a unor servicii neconforme, care au afectat consumatorii. Prefectul Valentin Deculescu a subliniat importanța protejării vârstnicilor, cei mai vulnerabili în fața acestor practici abuzive: „Informarea corectă și sprijinirea cetățenilor, mai ales cei vârstnici, pentru a sesiza și rezolva eventualele neplăceri pe care le întâmpină în relațiile cu agenții economici, furnizorii de servicii sau utilități trebuie să fie prioritară și de acum înainte. Suntem în slujba cetățeanului și facem tot ceea ce ține de noi pentru sprijinirea și protejarea populației”, a declarat acesta.
Activitatea Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice este esențială pentru crearea unui cadru în care problemele și nevoile seniorilor să fie ascultate și soluționate. Valentin Deculescu a fost întotdeauna un susținător activ al drepturilor vârstnicilor, asigurându-se că aceștia sunt bine informați și protejați de eventualele abuzuri în relațiile lor cu furnizorii de produse și servicii. Cu aceste demersuri, autoritățile din Călărași își propun să consolideze protecția consumatorilor și să îmbunătățească calitatea vieții vârstnicilor, printr-un dialog deschis și o colaborare constantă.

Cristina ANDREI

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )