„Pasajul de la Drajna va permite tranzitul mai rapid, plecând de la Podul de la Brăila, până la Chiciu”
Pasajul de la Drajna, mult aşteptatul obiectiv de importanţă naţională, este aproape gata şi ar putea fi pus în circulaţie la sfârşitul lunii mai, conform promisiunii constructorului. Pasajul are 300 metri liniari şi este proiectat să reziste 120 de ani, deci nu vor fi probleme cu vehiculele de tonaj mare. Astfel a anunţat, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, care a verificat la începutul lunii, stadiul lucrărilor. La eveniment a fost prezent şi Vasile Iliuţă, preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi. Acesta subliniază că ministrul Sorin Grindeanu a monitorizat lucrările la pasaj încă de la începutul mandatului. Şi, după îndelungi eforturi, pe care le-a depus, la rândul lui, importanta investiţie a ajuns la final. „Am fost de la început cu domnia sa în teren şi am văzut că firma Arcada din Galaţi vrea să dea în folosinţă această investiţie chiar înainte de termen. Pentru mine a fost o mare bucurie să aflu că, la finalul lunii mai, este posibil să avem recepţia la acest pasaj. Domnul ministru a indicat să dea drumul la circulaţie, chiar dacă mai sunt ceva documente de obţinut, să facem recepţia, ca cetăţenii să beneficieze de această facilitate pe care Ministerul Transporturilor a realizat-o în judeţul Călăraşi. Această investiţie a demarat în 2019 şi s-a aprobat la mine în birou, în cadrul unei vizite a fostului prim ministru Viorica Dăncilă. La acel moment, au fost sesizate mai multe probleme. Una dintre acestea era bariera de la Drajna care crea întârzieri pentru cetăţenii din Călăraşi şi judeţele vecine şi blocaje pe Autostradă. Am fost în teren cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor. Îmi aduc aminte că am avut probleme cu un fermier, care se opunea să se ia probe pentru Studiul de Fezabilitate. Dar, cu sprijinul primarului comunei Dragalina, Gabriel Stanciu, lucrurile s-au liniştit. Am trecut, apoi, la faza de a întocmi Studiul de fezabilitate. Din 2019 sunt 4 ani, de când am început documentaţia, până să ajungem la finanţarea acestei investiţii extrem de necesare nu doar pentru judeţul Călăraşi. Toată zona care se descarcă în Autostrada Soarelui– Brăila, Galaţi, Ialomiţa –circulă pe această rută şi era necesară investiţie”, a precizat preşedintele Iliuţă, specificând că, pe lângă toate acestea, ministrul Sorin Grindeanu a promis că va ţine în continuare cont de proiectele depuse de Consiliul Judeţean Călăraşi. Anume Pasajul de la Lehliu Gară, unde CJ Călăraşi a devenit lider de proiect fiindcă primarul oraşului, Iulian Iacomi, nu avea puterea financiară să susţină investiţia. S-a încheiat un parteneriat cu autoritatea locală pentru derularea acestui proiect. Actualmente, proiectul se află la faza de întocmire a Studiului de Fezabilitate care, după finalizare, va finanţat de CJ. Apoi, se vor face demersuri pentru scoaterea lucrărilor de Proiectare şi Execuţie la licitaţie.
Revenind la Pasajul de la Drajna, şeful CJ Călăraşi atrage atenţia că şi la noi există constructori competenţi şi serioşi, care merită apreciaţi. „Se pot face lucrări de calitate şi repede şi cu firme româneşti. Trebuie să apreciem că această firmă nu a cerut prelungirea contractului. Nu a cerut suspendarea pentru precipitaţii, au lucrat în continuare. Vreau să spun că e o lucrare de excepţie, numai Ceauşescu mai putea să aibă astfel de firme de construcţie care să respecte termenele. Cred că de atunci până în prezent, toată lumea a căutat orice soluţie pentru a prelungi contractele. Ei nu au făcut acest lucru şi merită felicitări. Pasajul era extrem de necesar, căci vine în completarea proiectului mare TransRegio. Este vorba de cele patru judeţe, care alcătuiesc Asociaţia de Dezvoltare Intracomunitară – Galaţi, Brăila, Ialomiţa, Călăraşi. Plecăm de la Podul de la Brăila, vom traversa Galaţi şi tot ce înseamnă zonele, ca să ne putem conecta la Chiciu, sperând că pe viitor vom avea acel pod peste Braţul Borcea. Fie că-l vom face noi, România, să ne ducem pe zona Ostrov, să-l luăm pe fondurile naţionale. Sau, de ce nu, să fie un proiect transfrontalier România Bulgaria, un program european, pentru a lega cele două ţări…Una peste alta, Pasajul de la Drajna este ca un fel de utilitate care va permite tranzitul mai rapid, plecând de la Podul de la Brăila, până la Chiciu ”, a mai adăugat preşedintele CJ Călăraşi.
Diana ARON