„Oltenița are viitor” – liberalii călărășeni evidențiază realizările administrației primarului Costinel Milescu

Liberalii călărăşeni s-au reunit, de Sfinţii Constantin şi Elena, la Olteniţa, unde actuala administraţie a prezentat principalele realizări obţinute pe parcursul acestui mandat.
Acţiunea a avut loc la Casa Municipală de Cultură, la aceasta participând Costinel Milescu (primarul municipiului Olteniţa); senatorul Ciprian Pandea (preşedintele Organizaţiei Judeţene PNL Călăraşi); Ionel Irinel Scrioşteanu (secretarul de stat în Ministerul Transporturilor); Valentin Barbu (fostul prefect de Călăraşi şi candidatul PNL la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean); europarlamentarul Rareş Bogdan; Cristian Iorga (administratorul public al municipiului Olteniţa); primari şi reprezentanţi ai mas mediei locale.
În intervenţia sa, primarul Costinel Milescu le-a spus celor prezenţi că, povestea a început la sfârşitul lunii octombrie 2020, după depunerea jurământului, când şi-a dat seama că va avea de purtat o bătălie de durată. Primul lucru pe care l-a verificat a fost bugetul Primăriei, unul foarte mic, respectiv în jur de 13,3 milioane de euro. Ori banii erau insuficienţi, în condiţia în care numai pentru funcţionare trebuiau alocaţi peste 10 milioane euro. ,,Am verificat care sunt problemele Olteniţei. Un manager bun este cel care face investiţii fără bani, dar eu nu am reuşit să mă ridic la acest nivel, ci am început să caut resurse financiare. Prima dată, am încropit o echipă. Un clasic în viaţă spunea că noi nu avem oameni care pot scrie şi face proiecte. Nu am crezut lucrul acesta şi am ales, din oamenii Primăriei, câteva persoane care, alături de mine şi un manager, am reuşit să scriem şi să predăm proiecte în valoare de peste 100 de milioane de euro. Este greu de crezut, dar sunt lucruri care s-au întâmplat. Şi, voi spune ce s-a întâmplat în aceşti trei ani. Toată lumea spune, de ce acum şi nu mai devreme? Pentru că povestea fondurilor europene înseamnă minim trei ani. Căci, a început exerciţiul financiar 2021-2027 şi până acum nu au dat drumul la niciun proiect. Asta înseamnă fondurile europene: multă muncă şi foarte multă birocraţie”, a povestit primarul Costinel Milescu, care a trecut apoi la prezentarea echipei, coordonate de Cristian Iorga, cu care a colaborat pentru proiectele europene. ,,Echipa asta a făcut 100 de milioane de euro, nu spunem poveşti. Ca să vă daţi seama că spunem adevărul gol goluţ, din suta asta de milioane de euro, pentru 52 milioane au fost semnate contractele şi lucrările sunt în derulare. Pentru blocuri, iluminat public, canalizare, unde ne înjură toată lumea. Cum spuneam, am început să căutăm finanţări şi printre primele pe care le-am găsit, au fost cele pe Fondul de Mediu unde am depus mai multe proiecte. Prima investiţie mare, în valoare de circa 1 milion de euro, se numeşte Iluminat inteligent. Probabil că, seara, aţi văzut că Olteniţa arată altfel, că această investiţie este în proporţie de 80% gata. Mai avem pe Mărăşeşti de realizat iluminat ambiental pe bulevardul exterior, câteva lămpi de completat în interiorul oraşului şi suntem gata. Deci, undeva în 45 de zile ar trebui să terminăm tot proiectul. O altă investiţie, finanţată din fondul de mediu, o reprezintă staţiile de reîncărcare. Cineva îmi spunea: Dar ce, Doamne iartă-mă, faci cu astea? Păi deja în Olteniţa sunt foarte multe maşini electrice şi e firesc să nu stea la Petrom la coadă. Vom face noi aceste 14 staţii de reîncărcare. Următorul finanţator important este mult hulitul Program Anghel Saligny. Aici, Primăria Olteniţa a câştigat 3 proiecte. Primul se numeşte «Modernizare străzi fără fundaţii». Paradoxal, în Olteniţa, existau şi la ora actuală străzi fără fundaţii, adică din pământ. Cofinanţarea a fost de 1,2 milioane de euro. O altă investiţie a vizat modernizarea canalizării. În municipiul Olteniţa, canalizarea funcţionează din 1967 şi lucrurile nu au fost atât de simple. Sunt reţele de canalizare cu o vechime foarte mare şi extrem de uzate. Există cămine de racord, de schimbare de direcţie, în care n-a mai rămas decât pământ şi betonul s-a măcinat. Atunci am căutat, ca prin această investiţie, să rezolvăm acest tip de probleme. Fiindcă, un cămin de ăsta dacă se strică şi cade pământul, 10-15% din Olteniţa rămâne fără canalizare. De aceea am făcut acest proiect mare, în valoare de 6,4 milioane de euro. Şi, cu ocazia asta, rezolvăm o multitudine de probleme punctuale. Canalizarea, pe care trebuie să o refacem, are 9,3 kilometri. E adevărat că a produs foarte multe nemulţumiri, dar să ştiţi că şi Dumnezeu a făcut lumea în şapte zile. Şi acasă dacă te apuci să repari un apartament, tot te strângi cu toţi într-o cameră, ca să poţi să îl refaci. Aşa că această reţea de canalizare provoacă nemulţumiri dar, în schimb, rezolvă mari probleme. Am făcut circa 30%, primii aproape 3 km, una dintre cele mai grele bucăţi de reţea şi cea mai lungă. Acum reparăm pe Traian, am făcut branşamentele şi o vom închide. Următoarea finanţare este Programul Operaţional Regional 2014- 2020. Eu am venit în 2020, deci ar fi trebuit să nu mai facem această investiţie, care a mai fost prelungită cu încă trei ani. Este o investiţie moştenită, am găsit-o la faza de licitaţie, care se numeşte Ambulatoriu Spital. A fost un proiect extrem de complicat, cu multe soluţii, ce ne-a mâncat sufletul şi la care am tras până la 31 decembrie 2023, când l-am finalizat. Ambulatoriul este de ultimă generaţie, cu toate dotările incluse, cu o terasă. În a doua etapă, vrem să punem panouri voltaice, să încercăm să reducem consumul de energie electrică. A doua investiţie importantă, pe Programul Operaţional Regional 2014- 2020, este Şcoala Gimnazială «Prof. Lucian Pavel», cu multe mămici supărate că durează atât. E adevărat, dar soluţiile tehnice ne-au creat mari probleme. În prezent, şcoala 2 este aproape de finalizare. Săptămâna viitoare vom începe să montăm mobilierul, am rezolvat cu sala de sport şi vestiarele, astfel încât şcoala să fie gata pentru viitorul an şcolar. O altă sursă de finanţare a constituit-o Compania Naţională de Investiţii. Olteniţa a participat în competiţii şi de aceea am câştigat atâtea proiecte, pentru că factorul politic nu prea are putere să intervină, nici în bine, nici în rău. După o bătălie de trei ani de zile, am reuşit să pornim Baza sportivă tip 2 de la Clubul Elevilor. Am ajuns cu lucrările la nivel de vestiare şi merg destul de greu. Din ce cred eu, constructorul a câştigat multe lucrări, totul este sub antrepriză, nu sunt oameni, dar se lucrează. Un alt proiect, făcut în 2021, este Baza sportivă tip 1, la Stadion, unde vom investi aproape 2 milioane de euro. Va fi una din cele mai moderne baze sportive, cu teren sintetic, tribuna, vestiare, teren de tenis… Vă spun, cu mândrie, că de la 13 milioane de euro, în 2023, bugetul Primăriei Olteniţa a ajuns la 60 de milioane de euro, cel mai mare din judeţul Călăraşi. Suntem cu cel puţin 30%, dacă nu mai mult, peste municipiul Călăraşi, care are 65.000 de locuitori. Suntem peste Consiliul Judeţean Călăraşi. Municipiul Olteniţa, cu toată supărarea celor din Călăraşi, este în frunte. Nu pentru că primim sau ne-a dat cineva nişte bani, ci datorită programului de investiţii. La noi, cheltuielile de funcţionare sunt undeva la 17%, iar cele cu investiţiile reprezintă diferenţa. În Călăraşi, cheltuielile reprezintă 80% şi doar 20% înseamnă investiţii… Cu cât ne creştem investiţiile, posibilitatea de a avea tot felul de facilităţi, cu atât Olteniţa îşi va crea un drum rapid către viitor şi copiii noştri vor rămâne acasă”, a asigurat primarul municipiului Olteniţa.

„Doar la mintea şi voinţa noastră stă posibilitatea de a accesa aceste fonduri europene”

Fostul prefect al judeţului Călăraşi, Valentin Barbu, ce candidează la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean, a ţinut şi el un discurs de apreciere pentru cele realizate la Olteniţa. ,,Ca să aduci bugetul municipiului Olteniţa de la 13 milioane de euro, la 60 de milioane de euro, adică de cinci ori, în mai puţin de patru ani, vreau să spun că este un lucru extraordinar şi nu exagerez absolut deloc. Vreau să îl felicit din toată inima pe domnul primar, pe city managerul Cristi Iorga şi întreaga echipă care lucrează la aceste proiecte europene. Felicitări tuturor. Ce pot să spun? Ştiu că domnia sa are multe proiecte, despre care ne-a mai vorbit în decursul timpului. Probabil că domnul secretar de stat va face nişte promisiuni, astăzi, la Olteniţa, pe care sperăm că Ministerul Transporturilor le va onora, într-un timp rezonabil. Vorbim de Portul turistic, Portul de mărfuri, Drumul Expres Bucureşti – Olteniţa. Ce înseamnă aceste proiecte pentru mine? Dacă veţi continua în ritmul acesta, s-ar putea să mă mut de la Călăraşi la Olteniţa. Pentru că, văd că vă mişcaţi foarte bine şi într-un ritm alert, mai ales că asta este perioada în care există multe fonduri europene. Şi, doar la mintea şi voinţa noastră stă posibilitatea de a accesa aceste fonduri europene. Eu doresc echipei mult succes. Este o echipă solidă: Milescu – Iorga sau Iorga – Milescu, peste ceva timp. Văd că domnul primar candidează la încă un mandat de patru ani, fiindcă vrea să facă lucruri bune pentru municipiul Olteniţa, dar şi-a pregătit şi succesorul. Sunt convins că lista de investiţii, pe care o are în vedere domnul primar, va fi de trei – patru-cinci ori mai mare. Eu vă doresc, din toată inima, mult succes. Sper şi sunt convins că veţi câştiga Primăria Olteniţa pe 9 iunie şi asta cred că va fi bine pentru toată lumea. Pentru că veţi avea un spital nou, care este aproape gata, o infrastructură modernă a oraşului şi multe alte realizări. Mult succes, domnule primar”, a urat Valentin Barbu.

„Poate că acum pare o poveste, dar Olteniţa are viitor”

Administratorul public al municipiului Olteniţa, Cristian Iorga (cel care, potrivit primarului Milescu, va fi viceprimarul municipiului Olteniţa), a prezentat ambiţioasele proiecte pe care administraţia le are, în vedere, pentru viitor. ,,Aş vrea să încep cu Portul turistic, pe care îl aşteptăm de foarte mult timp. Am reuşit să facem un studiu de fezabilitate care să ne arate cât ar trebui să ne coste şi care sunt lucrările obligatorii pentru a înfiinţa un port turistic. Am ajuns la concluzia că poarta de intrare în Olteniţa, cea dinspre Dunăre, poate să se materializeze când vom construi acest port. Am prevăzut un port turistic care va avea două dane – una pentru vapoare de croazieră şi una pentru Bac. Încercăm să ne conectăm cu vecinii noştri din Tutrakan, să construim o trecere cu bacul care va facilita accesul autoturismelor între România şi Bulgaria şi invers. Vecinii noştri bulgari tot insistă să demarăm inclusiv cu construcţiile, ar vrea să vină cu propriul investitor să investească în Olteniţa. Încă nu ne-am hotărât dacă să deschidem acest proiect către vecinii noştri bulgari sau să căutăm parteneri în zona românească, să avem proprii investitori. Dar, în cel mai scurt timp, ne propunem să deschidem Olteniţa către vecinii noştri din Tutrakan, căci, din punct de vedere logistic, parcă sunt un pic mai avansaţi decât noi. O altă investiţie, de multă vreme pregătită, la care am lucrat cu scopul de a-i găsi un amplasament cât mai favorabil pentru o dezvoltare viitoare, este de Portul de mărfuri, strâns legat de conectarea cu drumurile naţionale. Pentru că, un port de mărfuri cu facilităţi pentru containere, o chestie de unicitate în zona noastră de Dunăre, poate să deschidă Olteniţa către transportul de mare capacitate. În sensul că vapoarele care vin pe Dunăre dinspre Galaţi sau Constanţa, pot să descarce containerele la Olteniţa, ca apoi să ajungă la Bucureşti. Şoseaua de centură este o altă investiţie importantă. Studiul de fezabilitate este finalizat. Prin Hotărâre de Consiliu Local, am aprobat indicatorii tehnico-economici. Tot proiectul a fost derulat în parteneriat cu Ministerul Transporturilor ce ne-a acordat asistenţă tehnică, validând soluţiile pe care proiectanţii noştri le-au pus pe masă. Am trecut prin două filtre şi, în momentul de faţă, aşteptăm să predăm către Ministerul Transporturilor studiul de fezabilitate respectiv. În partea de nord a oraşului, şoseaua de centură va avea un sens giratoriu care se conectează la Drumul Naţional 4, va intersecta Drumul Naţional 31 Olteniţa – Călăraşi şi va coborî către Dunăre, unde va avea un sens giratoriu către Portul de mărfuri. Apoi se va reconecta cu DN 4 Şoseaua Portului şi va continua către Portul turistic. Asta pentru a oferi soluţii corecte de transport autocarelor şi maşinilor care vor veni către şi dinspre portul turistic. Tot în partea de nord a localităţii, avem pregătit un proiect unde am finalizat Planul Urbanistic Zonal, studiul de fezabilitate pentru primele utilităţi pe care intenţionăm să le aducem aici, respectiv apă şi canal. Vom avea circa 250 de locuri de casă. Am prevăzut căi de acces, străzi generoase, piste de biciclete, trotuare şi un parc de panouri fotovoltaice, ce va asigura întregul consum de energie electrică al cartierului. Va fi un cartier independent, cu toate utilităţile necesare pentru funcţionarea lui. Va avea farmacie, un supermarket, sală de sport şi bazin de înot, amplasate aproape de Petrom, în aceeaşi zonă şi va fi conectat la circuitul autobuzelor electrice. La sud de acest cartier avem un proiect tehnic deja finalizat, finanţat prin Programul Operaţional de Asistenţă Tehnică. Aşteptăm să se deschidă axa de finanţare pe Programul Operaţional Regional, prin Agenţia de Dezvoltare Rurală Sud Muntenia, pentru a putea depune cerere de finanţare şi a demara licitaţia de construcţii montaj. Este vorba de un parc – ce se învecinează cu cartierul de case – pe lângă care va trece pista de biciclete. Deci, pista de biciclete porneşte de la Petrom, urmăreşte cursul Argeşului şi pe lângă ea va fi noul parc, ce începe de la Petrom şi se termină în dreptul prelungirii Bulevardului Republicii unde avem în construire creşa. Pista de bicicletă a fost scoasă la licitaţie, se află în proiectare şi urmează să fie anul acesta finalizată. Este prima investiţie în infrastructură care va fi finalizată. Pe scurt, astea sunt investiţiile pe care le-am prevăzut pe termen mediu şi lung. Despre proiectele pregătite pentru viitor, ar trebui să trec în revistă foarte rapid Piaţa agroalimentară, pentru care avem un studiu de fezabilitate finalizat. Cererea de finanţare este depusă la Compania Naţională de Investiţii. Dar pentru că a trebuit să prioritizăm investiţiile, pe care putem să le derulăm prin intermediul CNI, am fost nevoiţi să o alegem pe cea mai importantă. Şi am decis că un corp nou de spital este prioritatea zero a Olteniţei. Este o construcţie total nouă, complet echipată, cu toate dotările specifice pentru buna funcţionare a unui spital modern. Am trecut prin comisiile de specialitate ale CNI şi aşteptăm să se facă licitaţia pentru proiectare şi construcţii montaj”, a informat Cristi Iorga. ,,Spitalul este în pole position la Compania Naţională de Investiţii. Există acum de bon ton peste tot, se vorbeşte de acele spitale şi sperăm că şi corpul nostru de spital intră în finanţare. Este o investiţie de 16 milioane de euro şi vizează nu doar o construcţie propriu zisă, ci şi dotări. La subsol va fi partea de radiologie, la parter – Compartimentul de Primiri Urgenţe, la etajul 1 – săli de operaţii mari şi minore (două săli de operaţii, cu un laborator automat ultrarapid). La etajul următor, vom avea săli de ginecologie, iar la ultimul nivel – ATI şi ne vom conecta cu corpul vechi de spital. Toate astea vor funcţiona integrat. Dacă – Doamne – fereşte! – se mai întoarce povestea Covidului, nu vom mai fi nevoiţi să trecem la spital suport Covid şi să suferim atâţia oameni din cauza unor decizii. Vom putea să-l separăm şi să funcţionăm fără probleme mai departe. Dacă facem o socoteală, ambulatoriul a costat 3 milioane de euro, reabilitarea termică – 3 milioane şi va fi gata în iarna acestui an, iar corpul de spital 16 milioane de euro. Aceştia sunt banii investiţi în sistemul sanitar”, l-a completat primarul Milescu. ,,În domeniul educaţiei, suplimentar faţă de reabilitările termice pe care deja le-am realizat, avem pregătite documentaţii de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru toate grădiniţele din Olteniţa. Anume pentru Colegiul Neagoe Basarab, inclusiv sala de sport şi pentru Şcoala Alexandru Ghica. După ce vom finaliza şi aceste lucrări, întregul sistem de învăţământ din Olteniţa va fi reabilitat termic. Ştiu că lumea aşteaptă şi asfalt şi nu este o promisiune, ci o confirmare de la Ministerul Dezvoltării. Mai avem nouă străzi care urmează să obţină finanţare pentru asfaltare. Este vorba de Cuza Vodă, Mihai Bravu, Mihai Rădulescu, Mircea Eliade, Republicii, Argeşului, Oituz, Războieni şi Barierei. Avem deja documentaţiile tehnice avizate, finalizate şi pregătim licitaţia de construcţii montaj. Un proiect de suflet, pe care l-am pregătit în ultimul an, este sistemul de management urban al Olteniţei care include un sistem de monitorizare video, strâns legat de transportul inteligent. La final vom avea 42 km de fibră optică, lucru care ne va permite să conectăm toate instituţiile publice din Olteniţa. Toate camerele video, pe care le vom instala pe acest sistem, vor fi monitorizate dintr-un dispecerat de unde vom controla şi iluminatul public inteligent, transportul electric. Vom facilita accesul şi Poliţiei Locale, pentru a gestiona la pachet toate sistemele – video, iluminat, transport. Aşa încât tot sistemul de management urban al Olteniţei să aibă un punct unic de control. Şi, vreau să mă întorc la investiţia care este coloana vertebrală a dezvoltării viitoare a Olteniţei, din punct de vedere economic, în primul rând – şoseaua de centură. În jurul ei, încercăm să construim un hub multimodal, să avem acces naval, rutier şi feroviar. Asta înseamnă că vom construi un parc logistic în imediata apropiere a portului de mărfuri, cu toate facilităţile moderne, pentru un transport eficient. Avem o promisiune de la Comisia Europeană că se pot finanţa electrificările liniilor de cale ferată şi pentru asta vom face un lobby intens către europarlamentarii noştri să ne ajute să o obţinem. Poate că acum pare o poveste, dar Olteniţa are viitor. Dacă noi acum ne mişcăm şi insistăm să trecem pe harta României căi de acces rapid moderne, cum ar fi o linie electrificată, un port de mărfuri, extrem de bine dotat, o şosea de centură care să ne lege portul de drumurile naţionale din jurul nostru. Şi ultimul punct, pe care trebuie să îl trecem pe hartă, este drumul expres Olteniţa – Bucureşti, un deziderat ce poate deveni realitate, dacă avem sprijin de la Ministerul Transporturilor”, a mai adăugat administratorul public al municipiului Olteniţa.

,,Olteniţa pune astăzi prima piatră de temelie a unei legături între cele două coridoare”

Ministrul secretar de stat, în cadrul Ministerului Transporturilor, Irinel Scrioşteanu a dat o veste bună cu privire la şoseaua de centură. Un lucru la care, acum trei ani, primarul Milescu nici nu îndrăznea să se gândească. ,,Mă bucur să fiu astăzi în faţa dumneavoastră pentru că, în primul rând, am ce spune. Şi pot face acest lucru pentru că aveţi o echipă administrativă extraordinară. De când l-am cunoscut pe domnul primar, pe domnul administrator şi echipa din Primărie, mi-am dat seama că tot ceea ce vom încerca să facem împreună, cu siguranţă, vom reuşi. Ieri a fost o zi importantă în istoria proiectului pe care îl implementăm şi dezvoltăm împreună de câţiva ani. A fost aprobat Studiul de Fezabilitate pentru centura ocolitoare a oraşului, ce face legătura în primă fază , între DN4 şi zona portului. Poziţia acestui oraş este una foarte importantă. Este situat între două coridoare europene, de prim rang. Dunărea este un coridor ce nu e considerat încă potenţial, dar pentru care, Comisia Europeană, Guvernul României, Ministerul Transporturilor, avem planuri mari. Am depus în ianuarie, la Comisia Europeană, un proiect pentru regularizarea scenariului navigabil, inclusiv pe această zonă, ce va potenţa acest fluviu şi va fi predictibil pentru circulaţia de mărfuri 365 de zile pe an, lucru care lipseşte astăzi. Împreună cu acest proiect, cu viziunea Primăriei de dezvoltare a sistemului portuar la Dunăre, împreună cu celălalt coridor, din proximitatea dumneavoastră, Coridorul de Transport Pan-European nr. IV rutier , care face legătura între Portul Constanţa şi Vestul Europei, se vor crea efecte benefice asupra transportului de marfă şi a celui de turism. Nu mai e mult până vom avea autostradă, de la portul Constanţa până la Nădlac, continuă.
Olteniţa pune astăzi prima piatră de temelie a unei legături între cele două coridoare: fluviul Dunărea şi Coridorul de Transport Pan-European nr. IV rutier. Această centură ocolitoare va fi baza de plecare a viitorului drum expres, care va face legătura între municipiul Olteniţa şi A0. Avem deja în plan un nou nod rutier în zona Glina, pentru a face o nouă legătură între Popeşti, Leordeni şi Glina, la care vrem să conectăm acest viitor drum expres. Cea mai bună veste, de fapt, este că avem cu cine lucra la Primăria Olteniţa. Iar vestea bună, ce vine în completare, este că avem identificată sursa de finanţare pentru realizarea centurii ocolitoare în municipiul Olteniţa. Vom continua parteneriatul cu conducerea Primăriei, vom prelua acest proiect la Compania Naţională de Drumuri şi îl vom implementa în viitorul mandat al domnului primar şi a domnului administrator public. Deci proiectul are finanţare şi poate fi implementat fără probleme. Avem identificată sursa de finanţare şi facem toate demersurile să aducem acest proiect în faza de proiectare şi execuţie a lucrărilor în viitorul mandat. Şi asta va fi prima etapă a conectării municipiului Olteniţa cu autostrada A0, prin drumul Expres”, a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

„Administraţiile liberale merită aplauze”

Nu în cele din urmă, senatorul Ciprian Pandea a fost invitat să spună şi el câteva cuvinte. Lucru cu care, acesta, s-a conformat, afirmându-şi încă o dată susţinerea pentru administraţia actuală. „Ultimele dăţi când am venit la Olteniţa, stăteam în primul rând şi m-a scos domnul primar la tablă şi cerea, cerea, cerea. Între timp, a şi primit. Domnul primar ne-a vorbit despre şoseaua de centură, Irinel ne-a zis că avem finanţare, iar eu în timpul ăla îi spuneam lui Rareş Bogdan că nu doar la Ilie Bolojan, la Bihor, la Oradea, se întâmplă lucruri frumoase, ci şi în Călăraşi. Asta înseamnă că administraţiile liberale merită aplauze. Astăzi, când discutăm despre porturile acestea, pot părea doar nişte promisiuni. Însă, dacă ne uităm şi autobuzele astea la un moment dat au fost promisiuni, că nu degeaba i-am spus domnului primar că totuşi alea din faţa Primăriei nu sunt doar pentru poze. Şi, cu siguranţă ele, ar trebui să funcţioneze mai repede decât ar crede unii. Iar, aici, Cristi va trebui să se mişte un pic mai repede cu toată zona asta metropolitană. Vizavi de reabilitarea termică a blocurilor, vreau să spun că ultima oară, când am fost cu domnul primar prin municipiu, erau doar nişte geamuri lăsate undeva lângă blocuri. Iar acum, când discutăm, proiectul este aproape finalizat. Şi, cu siguranţă că, vor mai fi reabilitate şi altele. Bun, investiţii în şcoli, în grădiniţe… Ştiţi cum spunem noi, că dacă investim în educaţie, investim în viitor. Pentru că, aşa cum bine au spus toţi, Olteniţa are şi trebuie să aibă viitor. Lumea vrea locuri de muncă şi sunt total de acord aici. Însă ştiţi foarte bine că nu vine nici un mare investitor. Foarte mulţi se îndreaptă către zona Ardealului, fiindcă acolo au investiţii în infrastructura rutieră, de sănătate şi aşa mai departe. Pentru că, astăzi, când discutăm, noi, aici, cei din Sud, suntem un pic vitregiţi. Însă, pentru că bunul meu prieten, Rareş Bogdan este aici, îl rog să intervină la Compania Naţională de Investiţii, astfel încât doamna Manuela Pătrășcoiu să semneze o dată pentru totdeauna ordinul de finanţare pentru spitalul ăsta nou şi de care Olteniţa are atât de multă nevoie. Mă uit în public şi-l văd pe prietenul meu, primarul de la Mitreni, văd viitor primari şi atunci, cu siguranţă, investiţia asta se adresează acestei zone metropolitane şi nu doar municipiului Olteniţa. Mai vreau să fac doar o singură remarcă. Spunea domnul primar că cei din Canada nu au investiţiile pe care le avem noi în educaţie. Dragi prieteni, dar nici olimpicii pe care îi avem noi în România, nu îi au ei. Mult succes, domnule primar şi ştiţi foarte bine că, ori de câte ori sunt chemat, vin cu mare drag. Şi cred eu că tot ce am putut, în acest mandat, am făcut. Cu siguranţă sper, în mandatul viitor, să fac şi mai multe”, a subliniat preşedintele Organizaţiei Judeţene PNL Călăraşi.

Cristina ANDREI

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )