Obținerea certificatului de cazier judiciar devine mai accesibilă
Inspectoratul de Poliție al Județului Ialomița a anunțat că, în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2024, au fost eliberate 12.814 de certificate de cazier judiciar la ghișeu. Aceasta reflectă o creștere semnificativă a cererilor și subliniază importanța acestui document în diverse procese administrative și juridice. Pentru a veni în sprijinul cetățenilor și a facilita accesul la serviciile de eliberare a certificatului de cazier judiciar, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a implementat noi metode moderne și eficiente. Astfel, pe lângă obținerea certificatului de cazier judiciar de la ghișeele subunităților de poliție, care se eliberează pe loc sau în cel mult 3 zile lucrătoare, cetățenii români au acum la dispoziție și opțiuni online.
Prin intermediul platformei HUB.MAI.GOV.RO, cetățenii pot completa un formular disponibil online pentru a solicita certificatul de cazier judiciar. Pentru a asigura autenticitatea identității, este necesară o singură prezentare fizică la unitățile de poliție pentru validarea datelor. Această metodă simplifică procesul, reducând astfel timpul petrecut de cetățeni la ghișee și facilitând obținerea documentului necesar. O altă opțiune pentru obținerea certificatului de cazier judiciar este utilizarea platformei www.ghișeul.ro. Aici, utilizatorii înregistrați sau cei care doresc să se înregistreze pot solicita cazierul prin validarea identității electronice, folosind un card bancar înrolat 3D Secure emis de o instituție bancară din România. După validarea identității, solicitanții vor fi redirecționați către platforma HUB.MAI.GOV.RO pentru completarea cererii tip.
Implementarea acestor platforme online de către MAI nu doar că ușurează interacțiunea cetățenilor cu structurile ministerului, dar contribuie și la decongestionarea ghișeelor fizice, reducând astfel timpul de așteptare și sporind eficiența procesului de eliberare a certificatelor de cazier judiciar. HUB-ul de servicii online al MAI este parte a unei inițiative mai largi de digitalizare a serviciilor publice, având ca scop îmbunătățirea accesului și a experienței cetățenilor în relația cu instituțiile statului. Pe măsură ce aceste servicii continuă să se dezvolte și să se integreze pe platforma HUB.MAI.GOV.RO, cetățenii români vor beneficia de un acces și mai facil la o gamă largă de servicii publice, contribuind astfel la modernizarea și eficientizarea administrației publice din România.
Pentru mai multe informații și pentru a accesa serviciile online, cetățenii sunt invitați să viziteze platformele oficiale la adresele menționate.
Marius BĂDRĂGAN