Noi măsuri adoptate de Ministerul Sănătății, în context epidemiologic
Ministerul Sănătății informează cetățenii cu privire la noile norme legate de obținerea deciziei de suspendare a măsurii de carantină în situații speciale. Se vor trimite, către Inspectoratul Județean de Urgență, în speță din Ialomița – Centrul Județean de Conducere și Coordonare a Intervenției (CJCCI), o serie de documente, după cum urmează:
Pentru înmormântări, este nevoie de: o copie sau o fotografie a cărții de identitate; o dovadă a deciziei de confirmare a măsurii de carantină – prin copie/poză, declarație pe proprie răspundere sau SMS primit de la autoritățile vamale din punctele de trecere ale frontierei; certificat de deces/certificat constatator al decesului; se va preciza gradul de rudenie cu decedatul; precizarea datei, orei și locului evenimentului (biserică, oras, comună); numărul de telefon; se va preciza că se solicită derogare pentru înmormântare.
În cazul lipsei certificatului de deces, se va trimite o fotografie sau o copie a cărții de identitate a persoanei decedate, cu mențiunea de a reveni cu certificatul de deces la momentul obținerii acestuia.
Dacă sunteți carantinat pentru că ați venit din străinătate – în cazul în care nu aveți decizia de confirmare, se va preciza în solicitare data intrării in România, țara de unde ați venit și adresa unde rămâneți carantinat.
Dacă sunteți carantinat în urma contactului direct cu o persoană confirmată pozitiv, în cazul lipsei deciziei de confirmare a carantinării în urma acestei situații, se va preciza perioada de carantinare și faptul că ați contactat direct o persoană depistată pozitiv. De asemenea, se specifică și adresa de carantinare.
Pentru efectuarea testului RT-PCR: copie/poză după cartea de identitate; o dovadă a deciziei de
confirmare a măsurii de carantină – prin copie/poză, declarație pe proprie răspundere sau SMS primit de la autoritățile vamale din punctele de trecere ale frontierei; data în care doriți să efectuați testul; laboratorul în care va avea loc; programarea.
Personele venite din zona roșie nu pot face testul mai devreme de a opta zi de carantină. În schimb, cele venite din zona galbenă pot efectua testul RT-PCR în orice zi de carantină dacă nu prezintă simptome specifice.
Dacă nu aveți programarea la laborator sau ați făcut-o telefonic, trebuie să precizați intervalul orar în care urmează să vă deplasați la laborator pentru efectuarea testului, precum și numele locației. De asemenea, trebuie precizat cu ce vă veți deplasa la labrator pentru testare (este inclus și numărul de înmatriculare a mașinii), numărul de telefon și faptul că solicitați derogarea.
Testul RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 se poate efectua și la domiciliu de către un laborator autorizat, dar nu mai devreme de a opta zi de carantină (pentru zona roșie), deoarece este considerat neconcludent.
Rezultatul negativ al testului, copia/poza cărții de identitate, copia/decizia de confirmare a măsurii de carantină/declarația pe proprie răspundere/SMS primit de la autoritățile vamale din punctele de trecere a frontierei vor fi însoțite de o precizare cum că doriți infirmarea carantinei în urma rezultatului negativ al testului RT-PCR (efectuat în a opta zi de carantinare – pentru persoanele venite din zona roșie). Acestea pot ieși din carantină după a zecea zi, dacă rezultatul este negativ și testul RT-PCR efectuat în sau după a opta zi de carantinare.
În cazul în care nu aveți decizia de confirmare, se va preciza în solicitare data intrării în România, perioada de carantinare, țara respectivă (zona galbenă), precum și adresa unde veți rămâne.
Pentru părăsirea țării: copie/fotografie a cărții de identitate; copie/poză după decizia de confirmare a măsurii de carantină/declarația pe proprie răspundere/SMS primit de la autoritățile vamale din punctele de trecere ale frontierei; data în care doriți să părăsiți ţara; cu ce urmează să părăsiți teritoriul național (în cazul mașinii personale, de precizat numărul de înmatriculare a mașinii; cu avionul – trebuie atașate biletele de avion)
Dacă vă deplasați cu mașina personală, se vor preciza: prin ce punct de trecere al frontierei urmează sa părăsiți țara; număr de telefon; motivul pentru care părăsiți teritoriul național; faptul că solicitați derogare pentru părăsirea țării.
Doar dacă sunteți carantinat pentru că ați venit din străinătate, în cazul în care nu aveți decizia de confirmare, se vor preciza: data intrării în România, perioada de carantinare, țara de unde ați venit (zona galbenă), precum și adresa la care sunteți carantinat.
Pentru vaccin, este nevoie de următoarele documente: copie/poză a buletinului; copie/fotografie după decizia de confirmare a măsurii de carantină/declarația pe proprie răspundere/SMS primit de la autoritățile vamale din punctele de trecere ale frontierei; copie după programare; cu ce vă deplasați la centrul respectiv (plus numărul de înmatricuare a mașinii); data; se va preciza că solicitați derogare pentru vaccin.
Pentru preschimbarea actelor: copie/poză a buletinului; a deciziei de confirmare a măsurii de carantină/declarația pe proprie răspundere/SMS primit de la autoritatile vamale din punctele de trecere ale frontierei; programarea; modul de deplasare; numărul de telefon; precizarea scopului.
Pentru schimbarea adresei de carantinare: copie/fotografie după carte buletin; după decizia de confirmare a măsurii de carantină/declarația pe proprie răspundere/ SMS primit de la autoritățile vamale din punctele de trecere ale frontierei; motivul schimbării adresei de carantinare; modul de deplasare; data; obiectivul.
Toate aceste documente și informații trebuie comunicate la adresa de e-mail comandament@isujialomita.eu.
Petruța RIDICHE