Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în vizită la Pasajul Drajna
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, vicepremierul Sorin Grindeanu, a verificat, vineri, 29 iulie, lucrările de la Pasajul de la Drajna, județul Călărași. Astfel, a afirmat, la fața locului, că lucrările au fost realizate în proporţie de 50%.
Ministrul este foarte mulțumit de evoluția construcțiilor, mai ales în plină perioadă de majorare a costurilor. Iar începutul este promițător. „Dacă se menține ritmul de lucru, ajungându-se în șase luni la 50%, în următoarele șase s-ar putea executa și restul de 50%. Asta ne-ar duce cu aproximativ șase luni mai devreme de termenul limită de dare în funcțiune, ceea ce este un lucru foarte bun. Am ținut să văd personal stadiul la șase luni. Au fost ceva probleme cu Transgazul, cu rețelele, dar s-au deblocat. A fost unul dintre cele mai fericite momente din ultimele șapte-opt luni la minister, atunci când pe acest proces de descentralizare au venit patru președinți de consilii județene. Și am semnat, astfel, la Ministerul Transporturilor această descentralizare. Este cel mai mare proiect pe care noi l-am dat către autoritățile locale. Am făcut acest lucru motivat de faptul că toţi cei patru preşedinţi de consilii judeţene sunt extrem de determinaţi. Au reușit, într-o perioadă foarte scurtă, să ajungă în stadiul în care să semneze acest protocol. Iar faptul că Ministerul a fost de acord este un lucru foarte bun. Am semnat până acum vreo cincizeci și ceva de asemenea protocoale, dar acesta este cel mai mare ce investiție. Odată cu aceste proiecte, podul de la Brăila, drumul expres Brăila-Galați și pasajul vor mări traficul, iar el se va bloca în sensurile giratorii de la Slobozia”, a declarat ministrul Transporturilor.
În acest context, președintele Consiliului Județean Ialomița, Marian Pavel, consideră că este nevoie ca tranzitul să fie scos din Slobozia. Astfel, să nu se mai blocheze traficul la intrările în municipiu, în special dinspre Drajna. Va exista o centură ocolitoare. Traficul care vine dinspre Constanța spre Moldova, dar în special dinspre Moldova spre A2, se va fluidiza.
Pasajul de la Drajna va traversa DN3A și linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa. Pasajul face parte din viitorul Drum Expres Călăraşi-Brăila.
Șeful de șantier de la Arcada Company, Alexandru Stanciu, a oferit câteva detalii tehnice, menționând că așteptările sunt mari pentru perioada ce urmează. „Grinzile prefabricate vor fi montate cel târziu la finele lunii august. Domnul director a făcut toate demersurile să închidem circulația pe calea ferată între 16 și 20 august. În acea săptămână vor fi montate 15 grinzi. Închiderea circulației se va face pe timp de noapte, în intervalele orare impuse de cei de la calea ferată. Vom avea un mic obstacol cu DN-ul, dar nu cred că vor fi probleme. Avem tot suportul SDN, DRPD, deci nu va fi nicio problemă. Infrastructura o terminăm în două săptămâni și jumătate, ne rămâne doar suprastructura și, cu siguranță, pasajul în sine va fi terminat la jumătatea lunii octombrie. Ne mai rămân apoi drumurile, umpluturile, straturile și tot ce înseamnă siguranța circulației. La acest moment se lucrează la structura podului, radiere, elevații, rigla pentru suprastructură. Am terminat cu fundațiile indirecte, cu piloții, facem lucrări de umpluturi terasamente, montaje elemente prefabricate la podețe. Iar cea mai importantă etapă se va desfășura peste două săptămâni, când vom începe să montăm toate grinzile de suprastructură. Este o lucrare destul de complexă. Chiar dacă am avut ceva probleme cu relocarea unor utilități, însemnând peste 10 km de fibre optice, țevi de Transgaz, apă și așa mai departe… De acum înainte, doar vremea să ne mai facă probleme. În rest, nu cred să fie altele. În ceea ce privește plățile pentru lucrări, acestea sunt la zi, chiar și cu majorarea prețurilor la materialele de construcții. Se fac corecții. Nu atât cât ar trebui, cât a calculat antreprenorul, dar se fac corecțiile necesare și cred că asta ne va ajuta”, a menționat Alexandru Stanciu.
Deputatul Ștefan Mușoiu, de asemenea, a specificat cât de important a fost acest proiect încă de la început. „A fost un proiect pentru care am pus suflet și eu, cât și senatorul de atunci, Marian Pavel, președintele Consiliului Județean Ialomița, dar și deputatul de la Călărași, Sorin Vrăjitoru. Am făcut demersuri încă din 2017 pentru ca acest proiect să prindă viață și să poată ajunge în această fază. Vreau să felicit și constructorul. În ciuda faptului că prețurile materialelor de construcții au luat-o razna, s-a ținut de cuvânt și implementează acest proiect chiar mai devreme decât termenul prevăzut în contract. Este un lucru extraordinar, pentru că tot auzeam pe surse faptul că nu va reuși să ducă mai departe acest proiect. Iar acesta este și motivul pentru care puneam presiune, într-un fel, pe ministrul Sorin Grindeanu, să fie mai implicat în derularea acestui proiect. Este un obiectiv așteptat de peste 10 ani. Sunt peste 500.000 de participanți la trafic care vor beneficia de această facilitate. Va crește viteza de tranzitare prin eliminarea timpilor pierduți acum la barieră și va crește siguranța rutieră prin eliminarea traversării la nivel a căii ferate”, a precizat deputatul Ștefan Mușoiu.
Întreg traseul va avea o lungime de 2.739 metri. Din aceștia, pasajul denivelat va avea 305 metri. Va traversa DN3A și calea ferată București-Constanța și face parte din viitorul Drum Expres TransRegio Chiciu-Călărași-Slobozia-Brăila Galați. Proiectarea și construirea acestui pasaj au o valoare de 98,12 milioane de lei, fără TVA, fiind finanțate prin POIM. În prezent, la pasaj lucrează în jur de 120 de oameni și sunt dislocate în zonă peste 50 de utilaje. Proiectul se derulează prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară, formată din Consiliile Județene Galați, Brăila, Călărași și Ialomița, în parteneriat cu CNAIR. Momentan, drumul TransRegio are o lungime de aproximativ 150 de km.
Petruța RIDICHE