În România, la fiecare 100 de copii de la sate, 2 au abandonat școala în pandemie
La fiecare 100 de copii din mediul rural, doi au abandonat școala în timpul pandemiei. Acest aspect l-a identificat fundația World Vision România într-un studiu recent. Organizația extinde programul Pâine și Mâine pentru încă 100 de copii. În prezent, fundația oferă zilnic o masă caldă și două ore de ajutor la teme pentru peste 1300 de copii din medii vulnerabile. „Eu dacă aș fi la minister, aș pune pe primul loc masa caldă pentru elevi. Copiii nu pot învăța cu burta goală. Capacitatea de concentrare le este afectată. Atenția lor se îndreaptă către alte lucruri. Se uită în bănci, se caută în ghiozdan, cer voie la toaletă. De multe ori am stat după ore ca să fac pregătire suplimentară cu copiii. Dar dacă le este foame copiilor, nu pot face față”, transmite învățătoarea Georgeta Dumitrache, care predă de 42 de ani într-un sat din județul Călărași.
Pe lângă lipsurile materiale cu care se confuntă copiii de la sate, în ultimii doi ani, elevii au mai avut un obstacol de înfruntat: școala de la distanță, cu fișe de lucru împărțite de cadrele didactice din poartă în poartă sau școala în mediul online. „A fost cel mai greu cu această generație, pentru că am început clasa I în pandemie. Să-i înveți să scrie literele online este foarte greu. Am filmat lecții la școală pe tablă, am cerut telefoane și tablete de la prietenii fiicei mele, am primit și de la primărie. Am încercat să compensez faptul că nu mai puteam să le țin eu mânuța în timp ce învățau să scrie“, mai explică Georgeta Dumitrache. Învățătoarea din Călărași nu este singura care exprimă aceste îngrijorări. 73% dintre profesorii din mediul rural spun că a scăzut calitatea educației în ultimii doi ani, potrivit ultimului studiu al organizației „Bunăstarea copilului în pandemie“.
Fundația World Vision vrea să răspundă nevoii de ore remediale și de hrană pentru copiii din mediile cele mai vulnerabile prin programul Pâine și Mâine. În cadrul acestuia, organizația oferă zilnic masă caldă la școală, două ore de sprijin cu temele, ateliere de dezvoltare personală, educaţie non-formală, precum şi tabere de vară pentru peste 1.300 de copii din clasele 0-IV.
Cătălina GHEORGHE