Efectele pandemiei asupra educaţiei, statistici World Vision România

World Vision România vine cu statistici îngrijorătoare în ceea ce priveşte efectele pandemiei asupra sistemului românesc de învăţământ. Cei mai mult au pierdut elevii din mediile defavorizate şi din cele mai vulnerabile comunităţi din mediul rural.

Cu alte cuvinte, Word Vision informează că 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea fiind înscrişi la şcolile din mediul rural, nu au făcut şcoală online. Aceştia nu au putut avea parte de educaţie la distanţă din cauza problemelor financiare ale familiilor lor, care nu le-au putut asigura un smartphone sau un calculator sau din cauză că nu au avut conexiune la internet. 1 din 3 sate în care World Vision activează are zone cu semnal slab sau inexistent, iar profesorii nu au fost pregătiţi să predea şi să-şi examineze elevii online. Unii dintre ei nici nu au avut un loc acasă unde să participe la lecţiile online. Prin urmare, elevii care nu au avut acces la internet au pierdut 24 de săptămâni de şcoală.

Cel mult 70% dintre elevii de clasa a VIII-a din cele mai vulnerabile comunităţi din mediul rural au participat la Evaluarea Naţională, ceea ce ne arată că riscul ca rata de părăsire timpurie a şcolii să crească este unul foarte mare, în condiţiile în care în România abandonul şcolar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa.

Mai mult decât atât, anul trecut, jumătate dintre elevii care au participat la examenul de Evaluare Naţională au obţinut note sub 5 la matematică.

Pandemia şi-a pus amprenta şi pe locurile de muncă ale părinţilor acestor copii. În vara anului trecut, un procent de 60% dintre părinţi nu au lucrat, iar 50% dintre familii nu au avut alimente şi produse de bază. Şi din punct de vedere psihologic au fost afectaţi un procent de 91% dintre toţi mai bine de o cincime dintre copiii de la sat se consideră nefericiţi.

La începutul anului 2021, 237.000 de elevi nu aveau acces la internet şi 287.000 de elevi nu aveau echipamente pentru şcoala online. După decizia de redeschidere a şcolilor, peste 80% dintre profesori încă au nevoie de formare în domeniul educaţiei digitale, doi din trei profesori afirmă că este necesar un ghid standardizat pentru educaţie remedială, iar aproape jumătate dintre profesorii din mediul rural care au răspuns unui sondaj al Fundaţiei World Vision România consideră că elevii lor au pierdut din materie în pandemie.

Ca răspuns de urgenţă la această criză, World Vision România a realocat fonduri pentru a susţine peste 24.000 de copii din programele sale cu alimente, produse de igienă, burse şi programe de educaţie remedială, pentru recuperarea materiei pierdute. Peste 5.000 de copiii au primit tablete pentru a învăţa online, iar 4.000 de elevi susţinuţi de World Vision au recuperat în curtea şcolii o parte din orele pe care le-au pierdut. Programele de educaţie ale fundaţiei au condus la o rată de promovare la examenul de Bacalaureat a elevilor susţinuţi de World Vision România de 95%, iar peste 50% dintre copiii din programele noastre de educaţie remedială şi-au îmbunătăţit rezultatele şcolare.

Petruţa RIDICHE

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )