Drumul județean 201 Coșereni – Axintele – Orezu a fost recepționat

În cursul zilei de ieri, a fost recepționat primul tronson modernizat din drumul județean 201 (DN 2 Coșereni – Axintele – Orezu).
Punctul de plecare al drumului îl reprezintă intersecția cu DN2, în comuna Coșereni, la km 35+400, pe teritoriul administrativ al comunei Ciochina. Președintele Consiliului Județean Ialomița, Marian Pavel, este foarte mulțumit de realizarea acestui proiect, care s-a derulat exact cum a fost preconizat de la bun început. „În urmă cu un an și jumătate cred, când semnam contractul de execuție, spuneam că vom avea cam într-un an de zile un drum practicabil, o centură la ceea ce înseamnă DN2A, care își va dovedi în timp utilitatea. Vorbea domnul primar al comunei Axintele la vremea respectivă despre cei 7.000 – 10.000 de oameni care sunt de la Coșereni, Borănești, Bărcănești și Axintele care sunt beneficiarii acestei investiții. Dincolo de faptul că infrastructura de pe DJ 201 de la Borănești la Axintele avea un mare grad de deteriorare. Era aproape imposibil să mai circuli cu mașina, decât cu maxim 20 – 25 km la oră, de aici încolo nu mai exista asfalt. Și, ușor, ușor, din drumul județean care avea o lățime de 10,5 metri, ajunsese o potecuță de 4 metri, un drum de cele mai multe ori impracticabil, plin de noroi, de adâncituri făcute de utilajele agricultorilor din zonă. Astăzi ați venit pe acest drum, ați văzut cum arată. Recepționăm astăzi cred că cea mai importantă investiție, cel mai lung drum din Ialomița, după ce se vor termina și celelalte două tronsoane. Vreau să-l felicit și pe constructor, care a lucrat, din punctul meu de vedere, exemplar. Fiind unul dintre cei mai buni constructori din România, avem lucru că acest lucru se va întâmpla așa. Investiția a fost una foarte mare, finanțată prin PNDL, program susținut de Guvernul României”, a declarat acesta.
Lucrările realizate pe acest tronson au vizat modernizarea părții carosabile; trotuare cu o lungime totală de 14.300 m; 258 de podețe; 19 stații de autobuz; 873 accese la proprietăți; amenajarea drumurilor laterale neclasificate, cu care se intersectează sectoarele de drum județean, pe o lungime variabilă, până la limita cadastrală; 71,919 m.l. șanțuri de pământ; ziduri de sprijin din beton armat, pentru asigurarea stabilității talazului existent.
La fel de mulțumit de stadiul proiectului este și administratorul public al județului Ialomița, Alexandru Potor, care a prezentat și câteva detalii tehnice. „Mai mult de 35 de km de drum au fost modernizați prin acest proiect finanțat prin PNDL. Aproape 85 de milioane de lei a fost valoarea totală a proiectului, din care aproximativ 4 milioane de lei a reprezentat contribuția proprie a Consiliului Județean Ialomița. Mai mult de 250 de podețe, accese la proprietăți, șanțuri, rigole, infrastructura pentru canalizarea apei și multe altele au fost realizate. Practic, drumul este complet pentru a rezista mai mult de 10 ani de acum încolo. Mă bucur că am ajuns într-un timp relativ scurt să încheiem acest proiect, mai ales că ne-am confruntat cu o serie de probleme cauzate de creșterea prețurilor. Știți că suntem într-o perioadă de criză, foarte multe materii prime s-au scumpit, la fel și combustibilii. Deci a fost un efort conjugat și din partea constructorului și a proiectanților și a Consiliului Județean să ajungem în situația de astăzi. Mai este în construcție o mică porțiune care face joncțiunea cu DJ 201 B la Orezu (Ciochina) și cred că în maxim două luni va fi practicabilă în condiții de siguranță rutieră”, a precizat acesta.

Cei 35,400 de km vor contribui la mărirea capacității portante a drumurilor, creșterea mobilității locuitorilor din zonă, creșterea vitezei medii de deplasare și, implicit, reducerea timpului de deplasare pe tronsonul de drum modernizat. Realizarea tronsonului va duce și la reducerea costului de întreținere pentru mijloacele de transport, reducerea riscului de producere a accidentelor și reducerea consumului de combustibil.
Proiectul a fost finanțat din Programul Național de Dezvoltare Locală, iar bugetul județului Ialomița a fost realizat în 18 luni. „Eu mă bucur că și de această dată Consiliul Județean Ialomița demonstrează că acolo unde există seriozitate, competență, atât din partea Consiliului Județean cât și a constructorului, nu se întâmplă decât lucruri bune, indiferent de sursa de finanțare. Fonduri naționale, dar și resurse serioase au fost puse la bătaie și de Consiliul Județean, astfel încât autoritățile locale și cetățenii care locuiesc în zonă să beneficieze de o creștere a calității vieții în mod vizibil. Încă o dată ne demonstrăm că atunci când de propunem un proiect îl ducem la bun sfârșit”, a evidențiat, în continuare, și vicepreședintele Consiliului Județean Ialomița Cătălin Grigore.

Reprezentantul constructorului, Dan Chesaru, a spus că proiectul a ajuns la finalul lucrărilor. Suprafața carosabilă a ajuns de la o lățime de 6 metri la o platformă de 8 metri. „Zona în care ne aflăm a fost cea mai dificilă din contract. Drumul era aproape impracticabil. S-au executat lucrări speciale, ziduri de srpijin și multe altele. În rest, suntem bucuroși că am recepționat cu brio un nou tronson”, a declarat acesta.
Președintele Consiliului Județean Ialomița, Marian Pavel, asigură toți cetățenii că la sfârșitul anului 2024, județul nu va mai avea niciun metru de drum județean din pământ sau din piatră. La acest moment, sunt în lucru sau în proces de finanțare mai multe tronsoane. Este vorba despre DJ 101 B Rădulești – limită județ Ilfov, DJ 212 Luciu – Mihail Kogălniceanu – Țăndărei – Platonești – Movila – Fetești are o porțiune de drum din piatră, DJ 306 Socoalele (Călărași) – Albești – Andrășești – Crunți – limită Buzău, DJ 213 A în zona Mărculești, o altă porțiune de 11 km de la Gheorghe Lazăr la Scânteia și așa mai departe.
Contractul de execuție a lucrărilor pentru obiectivul de investiții: „Modernizare drum județean DJ 201: tronson I DN 2 Coșereni – Axintele – Orezu, km 0+000-km 35+400” a fost semnat în martie 2021, de către Consiliul Județean Ialomița. În urma licitației publice, contractul a fost atribuit firmei SC OYL COMPANY HOLDING AG SRL. Contractul are o valoare de 34.708.108,11 lei (fără TVA).

Petruța RIDICHE

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (1 )