Două treimi dintre familiile de la sate vor renunţa la cadouri sau vor reduce substanţial bugetul, din cauza scumpirilor

• Fundaţia lansează campania „Moş Crăciun la sate” prin care vrea să strângă cadouri pentru peste 2.500 de copii

Două treimi dintre familiile de la sate vor renunţa la cadouri sau vor reduce substanţial bugetul pentru cadouri, din cauza creşterii costurilor. Mai mult decât atât, două treimi dintre românii de la sat reuşesc doar parţial sau nu reuşesc deloc să asigure familiei confortul de bază, precum necesarul de alimente sau încălzirea casei în perioada sărbătorilor de iarnă, arată cel mai recent studiu realizat de World Vision România. Din cauza greutăţilor financiare, o treime dintre părinţi ar vrea să sară peste Crăciun. Fundaţia dă startul campaniei „Moş Crăciun la sate” prin care vrea să ajungă cu cadouri de Crăciun la 2.550 de copii din comunităţile vulnerabile din mediul rural.
Opt adevăruri despre Crăciunul copiilor de la sate arată că, două treimi dintre familiile de la sate vor renunţa la cadouri sau vor reduce substanţial bugetul pentru cadouri din cauza creşterii costurilor; aproape două treimi dintre părinţi (61,5%) vor avea mai puţin de 100 de lei pentru cadoul copilului.
Mai mult de jumătate dintre părinţii de la sate vor alege cadouri care să acopere nevoi de bază (îmbrăcăminte, încălţăminte, alimente, etc.); 1 din 3 români de la sat ar sări peste Crăciunul de anul acesta, dacă ar putea, din cauza dificultăţilor financiare; două treimi dintre românii de la sat (66,3%) reuşesc doar parţial sau nu reuşesc deloc să asigure familiei confortul de bază (alimente, căldură în casă etc.) în perioada sărbătorilor de iarnă; aproape o treime dintre familiile din mediile vulnerabile consideră perioada Crăciunului una stresantă, mai ales din cauza dificultăţilor financiare; 4 din 5 părinţi sunt îngrijoraţi sau foarte îngrijoraţi cu privire la creşterea costurilor de încălzire în această iarnă
Peste jumătate dintre familiile de la sat (55%) nu au avut brad anul trecut sau l-au avut împodobit sărăcăcios. „Trăim o iarnă grea din cauza creşterii costurilor pentru facturi şi alimente. O iarnă în care căldura Crăciunului va putea ajunge la cei mici din comunităţile vulnerabile doar prin cadouri. Vedem zilnic familii, în satele unde activăm, care după ce cumpără lemne de foc şi alimente numără până la ultimul bănuţ rămas, pe care îl vor îndrepta tot către lucruri extrem de necesare în gospodărie. Ei nu-şi pun problema de cadouri de Crăciun pentru copii, din cauză că nu-şi permit. Ne dorim să aducem în casele lor puţină speranţă. Vrem să ajungem cu cadouri de Crăciun la peste 2.500 de copii din comunităţile unde activăm. Cei care au posibilitatea să ne susţină, o pot face aici: http://bit.ly/3VhC1Ni”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România. „Mulţi copii de la mine din sat şi din alte comunităţi defavorizate nu se mai gândesc să ceară cadouri pentru că văd problemele oamenilor mari, văd cum părinţii pun de-o parte fiecare monedă de 50 de bani ca să ia pâine a doua zi. Mă impresionează să văd maturitatea acestor copii, dar în acelaşi timp mă gândesc că nu este drept să se gândească doar la greutăţi. Şi copiii de la sate merită să se bucure ca orice alţi copii de jucării, dulciuri sau de o carte cu poveşti”, a declarat Mara, elevă în clasa a VIII-a la o şcoală rurală din judeţul Ialomiţa.

#MoşCrăciunLaSate, campanie lansată de World Vision România pentru a dărui un cadou copiilor din satele României

Căldura Crăciunului va veni anul aceste în unele case de la sat doar prin cadouri. După ce-şi cumpără lemnele pentru foc, iar ingredientele pentru cozonac sunt rânduite pe masă, banii multora dintre familiile din România rurală se termină. Cea mai frumoasă perioadă din an e o corvoadă pentru ei, pentru că nu-şi pot permite să le ofere copiilor un cadou.
World Vision România, alături de oamenii care vor să facă o bucurie celor mici, îşi doresc să ofere un cadou de Crăciun copiilor din mediul rural. 2.550 de copii îl aşteaptă pe Moş Crăciun cu inima plină de speranţă şi nasul lipit de geam.
Scrisorile copiilor care îl aşteaptă pe Moş Crăciun anul acesta vor fi citite în direct la Magic FM, partenerul acestei campanii, în fiecare luni şi vineri, pe tot parcursul lunii decembrie.
Prin campania #MoşCrăciunLaSate, World Vision România a reuşit să ajungă, anul trecut, cu dulciuri, jocuri şi cărţi la peste 3.000 de copii din comunităţile cele mai vulnerabile de la sate, reuşind să depăşească target-ul cu 50%. Anul acesta, fundaţia şi-a propus să ajungă cu cadouri la cel puţin 2.550 de copii din mediul rural.
Donaţii pentru cadourile de anul acesta se pot oferi prin SMS la 8864 (4 euro/lună) sau orice altă sumă aici: http://bit.ly/3VhC1Ni.

Diana ARON

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )