CTR, ANOSR și FNT militează ca patrimoniul de tineret să nu fie „pierdut” în procesul de reorganizare guvernamentală

Consiliul Tineretului din România, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din

România și Fundația Națională pentru Tineret au transmis Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse o adresă care cuprinde un număr de opt solicitări. Scopul acestora este asigurarea tranziției corespunzătoare a patrimoniului și activității din sfera tineretului ale fostului Minister al Tineretului și Sportului (MTS). Cele trei structuri vor monitoriza atent procesul, astfel încât patrimoniul dedicat tinerilor să nu fie „pierdut” în procesul de reorganizare sau „uitat” în beneficiul Ministerului Sportului.

Patrimoniul/baza materială de tineret din România este una dintre cele mai ample, fiind administrată până în prezent direct de către MTS sau prin Direcțiile Județene a Tineretului și Sportului (DJTS)/Direcției Tineretului și Sportului a Municipiului București (DSTMB) și Casa de Cultură a Studenților (CCS)/Complexul Cultural Sportiv Studențesc (CCSS) „Tei”. Dar acest patrimoniu generează și o serie de provocări, multe imobile neavând nr. MFP (cca 45 ha de teren și multe clădiri), iar procedurile de intabulare nefiind definitivate pentru întreaga bază materială. Această realitate va genera dificultăți administrative în divizarea patrimoniului între domeniile sport și tineret. De altfel, este esențial ca acest proces să ducă la menținerea imobilelor afectate domeniului de tineret în administrarea Ministerului Sportului.

De asemenea, CTR, ANOSR și FNT au constatat că, prin OUG 121/2021, s-au omis modificarea și clarificarea autorității publice centrale în subordinea căreia se află Casele de Cultură ale Studenților (CCS) și Complexul Cultural-Sportiv Studențesc „Tei” (CCSS Tei). Acestea consideră imperios necesară emiterea de îndată a actului normativ care să clarifice că CCS și CCSS „Tei” nu rămân în subordinea Ministerului Sportului. Casele de Cultură ar trebui în continuare să găzduiască, să formeze, să promoveze şi afirme talentele studenţilor, iar acest aspect nu poate fi garantat sub coordonarea Ministerului Sportului.

CCSS „Tei” trebuie să susțină ample manifestări culturale ale celor 175.000 de studenți din București, să le faciliteze practicarea sportului de agrement și să găzduiască schimburi culturale internaționale studențești. Drept urmare, se vrea ca lipsa menționării Caselor de Cultură ale Studenților și CCSS „Tei” în rândul instituțiilor care se despart de Ministerul Sportului să fie o simplă inadvertență, ce trebuie corectată urgent. Deși Ministerul Tineretului și Sportului nu are publicată o listă completă, corectă și actualizată a bazei materiale de tineret, pe baza datelor publice, precum și pe baza unor rapoarte mai vechi întocmite de subordonatele MTS de tineret, cele trei organizații au alcătuit inventarul. L-au transmis, deja, Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, astfel încât să nu existe niciun motiv pentru care să nu acționeze.

În același timp, au solicitat: înființarea unei autorități dedicate tineretului în subordinea MFTES, continuarea negocierilor privind Programul Operațional Educație și Ocupare, astfel încât solicitările tinerilor să fie integrate și MFTES să coordoneze implementarea axei dedicate tinerilor, adoptarea cu celeritate a Strategiei Naționale pentru Tineret, preluarea proiectelor cu finanțare nerambursabilă pentru tineret de la Ministerul Sportului și construirea unui buget realist și corelat cu nevoile din sector pentru domeniul tineretului.

Cătălina GHEORGHE

CATEGORII
Împărtășească Acest

COMENTARII

Wordpress (0)
Disqus (0 )