Atelier de informare și diseminare în cadrul Erasmus+, Acțiunea cheie 1 – Educație școlară, la IȘJ Ialomița

.
Inspectoratul Școlar Județean Ialomița, în calitate de consorțiu conform participării la selecția candidaturilor din cadrul Apelului național la propuneri de proiecte pentru anul 2020 – Programul Erasmus+, a obținut acreditare pe domeniul Educație școlară pentru perioada 01.01.2021 – 31.12.2027. Instituția implică, astfel, sub umbrela oraganizatoare 12 unități școlare din mediul rural și urban dezavantajat.
Grupul țintă al consorțiului este format din 30 de persoane care provin din aceste instituții și nu au participat până acum la proiecte Erasmus+. Aceștia vor participa la mobilități de formare sau dezvoltare profesională generate de furnizori de formare din UE pe parcursul perioadei de acreditare și la activitățile specifice prevăzute în proiect. Pentru ca activitățile consorțiului să se desfășoare astfel încât să se îndeplinească obiectivele proiectului, toți participanții și echipa vor colabora. Aceștia vor acționa din perspectiva îndeplinirii responsabilităților prevăzute în formularul de acreditare, cererea de finanțare, îndeplinirii standardelor de calitate Erasmus+. Dintre standardele de calitate Erasmus+, una vizează principiile de bază (Incluziune și diversitate, Durabilitatea și responsabilitatea mediului, Educație digitală, Participarea activă în rețeaua organizațiilor Erasmus), iar cealaltă implică integrarea rezultatelor activităților de mobilitate. Conform participării la selecția de proiecte din cadrul Apelului național de propuneri de proiecte pentru anul 2021, a fost aprobat bugetul pentru anul I de acreditare, anume 14.000 euro. Cei 5 membri ai consorțiului selectați în anul I de acreditare sunt Școala Gimnazială „Ionel Perlea” Ograda, Școala Gimnazială „Apostol D. Culea” Sudiți, Școala Gimnazială Săveni, Școala Gimnazială „Spiru Haret” Țăndărei și Școala Gimnazială Gheorghe Lazăr. Din aceste unități școlare, au fost selectate 10 cadre didactice. Dintre acestea, 8 au participal la activități de formare și dezvoltare profesională (mobilități) și activități specifice prevăzute pe parcursul anului I de acreditare.
Inspectoratul Școlar Județean Ialomița a desfășurat, în acest sens, la sediul instituției, un atelier de lucru, alimentat din dorința de dialog între unitățile-membre ale consorțiului. Atelierul a fost organizat astfel încât să încadreze tematic experiența celor 5 unități și activitățile desfășurate în anul I de acreditare. Este vorba de limitele și provocările întâlnite, avantajele obținute și constatările verificate prin activitățile specifice. Evenimentul a deschis, astfel, rețeaua de comunicare către unitățile școlare care vor desfășura acțiuni în anul al II – lea. Anume, Școala Gimnazială Coșereni, Școala Gimnazială „Radu Vodă” Fetești, Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” Fetești și Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Fetești. Mai mult, întâlnirea a fost realizată în notă motivațională pentru instituțiile de învățământ considerate eligibile pentru acreditare. Este vorba despre Școala Gimnazială „George Vîlsan” Amara, Liceul de Arte „Ionel Perlea” Slobozia, Liceul Pedagogic „Matei Basarab” Slobozia, Liceul Tehnologic „Înălțarea Domnului” Slobozia, Liceul Tehnologic „Al. Ioan Cuza” Slobozia, Colegiul Național „Grigore Moisil” Urziceni, Liceul Tehnologic „Sf. Ecaterina” Urziceni, Liceul Teoretic „Carol I” Fetești, Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară Fetești, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Ialomița, Liceul Tehnologic Fierbinți-Târg și Școala Gimnazială „I. H. Rădulescu” Urziceni. Din mediul rural, sunt eligibile pentru acreditare și, deci, invitate la acțiunea Inspectoratului Școlar Județean Ialomița Școala Gimnazială Perieți, Școala Gimnazială Făcăeni, Școala Gimnazială Dridu, Școala Gimnazială Sălcioara și Școala Gimnazială Platonești.
Momentul se va alinia proiectului de dezvoltare a internaționalizării Inspectoratului Școlar Județean Ialomița, a disponibilității unităților școlare din mediul rural/urban defavorizat pentru accesarea unor programe de parteneriat european pe parcursul celor 5 ani de acreditare. Proiectul vizează dimensiuni precum îmbunătățirea competențelor de management și dezvoltarea competențelor de utilizare TIC/instrumente digitale. De asemenea, alte obiective sunt creșterea gradului de utilizare a metodelor activ-participative în activitățile didactice și îmbunătățirea rezultatelor școlare.
Petruța RIDICHE