ANAF a publicat Ghidul privind persoanele fizice care optează pentru plata contribuţiei de asigurări sociale şi asigurări sociale de sănătate
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Ialomiţa informează persoanele fizice care vor să facă plăţi opţionale pentru contribuţia la pensii sau dacă vor să fie asiguraţi în sistemul sanitar de stat, că o pot face prin depunerea declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice.
Potrivit celor informate de Gheorghe Dorobăţ (şeful AJFP Ialomiţa), declaraţia se depune, până în data de 25 mai 2021, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Anume prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual”, disponibil pe site-ul www.anaf.ro; prin intermediul serviciului „Depunere declaraţii”, disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro, pe baza certificatului digital calificat; în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire. Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, ANAF a publicat Ghidul privind persoanele fizice care optează pentru plata contribuţiei de asigurări sociale şi asigurări sociale de sănătate. Ghidul poate fi consultat accesând următorul link: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili _r/ Ghid_optiune_2021.pdf .
Anularea obligaţiilor de plată accesorii
De asemenea, AJFP Ialomiţa le reaminteşte contribuabililor interesaţi că pot beneficia de anularea unor obligaţii bugetare accesorii, aferente obligaţiilor bugetare principale restante la data de 31.03.2020 inclusiv, dacă se îndeplinesc cumulativ o serie de condiţii. Mai exact dacă toate obligaţiile bugetare principale restante la 31 martie 2020 inclusiv, se sting prin orice modalitate prevăzută de lege până la data de 31 martie 2021 inclusiv; sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de art. 22 din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligaţiile bugetare principale şi accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plată cuprinse între data de 1 aprilie 2020 şi data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv; să fie depuse toate declaraţiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv; să fie depusă cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzător a condiţiilor prevăzute la lit. a) – c), dar nu mai târziu de data de 31 martie 2021 inclusiv, sub sancţiunea decăderii.
Nu în ultimul rând, se poate beneficia de anularea obligaţiilor accesorii aferente şi pentru obligaţii bugetare principale stabilite prin declaraţii rectificative, în condiţiile art. X din O.U.G. nr. 69/2020; cele cu termene de plată până la data de 31 martie 2020 inclusiv şi stinse până la această dată, în condiţiile art. XI din O.U,G. nr. 69/2020; cele stabilite prin decizii de impunere emise ca urmare a unei inspecţii fiscale aflată în derulare la data de 14 mai 2020, în condiţiile art. XII din O.U.G. nr. 69/2020; cele eşalonate la plată potrivit Codului de procedură fiscală, în condiţiile art. XVI din O.U.G. nr. 69/2020.
Pentru amânarea la plată, în vederea protejării la stingere, a obligaţiilor de plată accesorii ce pot face obiectul anulării, se poate depune notificare la organul fiscal competent prin care să se manifeste intenţia de a beneficia de anularea accesoriilor, până la depunerea cererii de anulare. Notificarea privind intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor de plată accesorii se poate descărca accesând link-ul: http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/N_OMFP_2100_2020.pdf. Cererea de anulare a obliga?iilor de plată accesorii poate fi descărca accesând link-ul: https://static.anaf.ro/static /10/Anaf/ formulare/Cerere_OUG_69_2020.pdf.
Diana ARON