Nr. 990, Anul 16, din 20-Iulie-2018
Comunicat de presa
6.martie.2015
24.septembrie.2015
13.octombrie.2015
Categorii
Prima paginaPolitica
EvenimentCotidian
SportExclusiv
SocialEconomic
DiverseContact
Mica publicitateMare publicitate
Prima Pagina
Cauta in arhiva
 Toate
 Oricare
 Exact
Arhiva
Eveniment
„Prin ceea ce facem noi acum, Calarasiul va deveni parte din orasele Smart City”
• spune primarul municipiului Calarasi, Daniel Dragulin

Municipalitatea din Calarasi este pusa serios pe treaba fiindca vrea ca orasul sa se dezvolte. Dar, asa cum se stie, banii proprii nu ajung pentru rezolvarea tuturor problemelor, asa incat executivul a apelat la solutia accesarii banilor europeni.
Mai exact, are o serie intreaga de proiecte pentru care vor fi depuse aplicatii, in vederea finantarii, pe Axa prioritara 4 – Sprijinirea dezvoltarii urbane, durabile in cadrul Programului Operational Regional 2014-2020.
Primarul Daniel Dragulin a informat – la ARENA FM, in cadrul Emisiunii „Subiectul Zilei” – ca deja, pana la sfarsitul lunii iulie, sunt de depus mai multe proiecte care, dupa parerea lui, vor fi printre primele la nivel national. Valoarea acestora se ridica la aproximativ 14 milioane euro.
Este vorba de modernizarea Strazii Bucuresti (carosabil, trotuare, spatii verzi, iluminat ornamental, sistem inteligent de management al traficului, inclusiv construirea de centre de comanda, radare, viteza, semaforizare inteligenta, recunoastere numere, monitorizare video). De asemenea, se are in vedere modernizarea zonei pietonale din Centrul Vechi al municipiului. Anume de la Prefectura, Primarie, Consiliu Judetean, pana la Piata Mare, se va schimba profund din punct de vedere arhitectural si urbanistic zona. „Mai avem proiecte cu retea de piste de biciclete, terminale inter modale. Valoarea tuturor proiectelor este de aproximativ 24 milioane euro, daca nu mai bine. Primele care vor demara vor fi cele pe fonduri europene. Avem un proiect pentru imbunatatirea transportului public de calatori si cresterea performantelor acestuia, prin crearea unui sistem inteligent de management al traficului si monitorizare video, bazat pe instrumente inovative si eficiente. Prin acest proiect vrem sa realizam un sistem inteligent de management al traficului ce va face uz de echipamente moderne de comunicatii pentru citirea si transmiterea periodica la distanta a unor parametri. S-a tot vehiculat ideea unor orase Smart city. Prin ceea ce facem noi acum, Calarasiul va deveni parte din orasele Smart City. In sensul ca, in orice moment, cetateanul poate fi la curent cu tot ceea ce se intampla in municipiul Calarasi, inclusiv cu traficul. De asemenea, vom avea zone unde tinerii se vor putea conecta gratuit la Wifi. Vor avea posibilitatea sa isi incarce telefonul la o priza externa si in acelasi timp sa navigheze pe Internet. Vor fi lumini ambientale, va fi o piata unde vom avea o fantana arteziana. Din punct de vedere ornamental, vor fi foarte multe lucruri care vor schimba intr-o oarecare masura in bine arhitectura si urbanismul din municipiul Calarasi”, a precizat primarul Dragulin, specificand totodata ca in orice moment se va sti cate autobuze sunt pe traseu, cati calatori au fost si cati sunt in momentul respectiv. De asemenea, camerele video vor monitoriza zonele principale, dar si municipiul, in ansamblul lui, traficul si masinile. „Suna a SF pentru ca nu s-a realizat niciodata asa ceva in zona. Suna a SF pentru ca multi dintre noi nu au posibilitatea sa vada acest tip de proiecte. Dar iata ca si in Calarasi se pot realiza proiecte de acest gen si le multumesc celor care s-au implicat. Indiferent daca voi fi sau nu voi mai fi primar, proiectul e demarat si calarasenii vor beneficia de aceste facilitati. In ce priveste drumurile, drumurile bune se fac in timp. Nu suntem un oras atat de mare incat sa mergem cu masina pana in magazin. Strazile in municipiului Calarasi nu au fost proiectate pentru capacitatea ridicata a traficului din prezent. Asa cum am mai spus, orasul nostru nu a beneficiat de bani pentru o reparatie capitala a tuturor strazilor din municipiu. Mai mult decat atat, s-a intervenit in ultima perioada cu acel proiect CL 8, foarte important. Daca pana acum aveam 50-60-70 de avarii, in diferite zone, anul trecut si acum doi ani nu au fost mai mult de 10 colaterale – caci inca mai sunt si coloanele vechi. De ani de zile, din cauza coloanelor proaste, vechi de 30-40 ani, au aparut crapaturi in asfalt. Am mai fost in zone din tara, au si ei probleme, toata lumea lucreaza. Numai noi vrem sa avem totul peste noapte. Niciodata, cat voi fi primar, nu voi face decat ceea ce este corect si bine, nu ce vrea unul sau altul. Intai voi face lucrarile subterane si apoi cele supraterane. Eu stiu ce am de facut si voi face in continuare, tinand cont de prioritizare, de planificarea unor lucrari”, a subliniat alesul local.
(Continuarea in editia tiparita a ziarului IMPACT) [citeste]
Bilantul vicepresedintelui Marian Dinulescu la doi ani de mandat!
Executivul Consiliului Judetean Calarasi a efectuat, recent, un bilant al activitatii desfasurate din 2016 si pana in prezent.
Asa cum poate se stie, Marian Dinulescu, vicepresedintele Consiliului Judetean Calarasi, are in subordinea sa drumurile judetene si Ecoaqua, proiecte in care institutia a investit sume foarte importante, in special pentru dotari.
In cei doi ani de mandat, pentru drumurile judetene au fost achizitionate doua autoutilitare, un cilindru compactor, doua buldoexcavatoare, un Hunday Tucson, tocator resturi vegetale, siloz filer, echipament deszapezire, sararita, tacograf-uri, doua autobasculante, un UNIMOG, turbofreza Schmitz, sistem de monitorizare, raspanditor de emulsie, cantar electronic, doua freze de zapada, placa compactoare si un autogreder VOLVO.
In ce priveste reabilitarea drumurilor judetene, CJ Calarasi are un asemenea program. „Avem cam 600 kilometri de drumuri judetene, din care 330 kilometri sunt cu asfalt. Am reparat toate gropile, avem utilaje si anul acesta ne-am propus sa asfaltam in diferite locuri. Avem cam vreo suta de miliarde anual pentru intretinerea drumurilor judetene. Sunt si unele drumuri care au deja covor asfaltic, dar mai avem la ora actuala 280 kilometri de drumuri judetene neasfaltate, cu un amestec de piatra si pamant”, a precizat vicepresedintele Marian Dinulescu.
Referitor la Ecoaqua, la Calarasi, lucrurile merg foarte bine, locuitorii municipiului avand parte de apa de cea mai buna calitate. La Calarasi se bea apa plata de la chiuveta. In rest, apa nu este buna in tot judetul, dar anul acesta s-au depus proiecte de peste 300 milioane euro. Se vor mai face patru statii de epurare, dar sa se vada ce se mai aproba. „Eu cred ca Bruxelles o sa ne aprobe peste 300 milioane de euro si atunci ar intra o suma foarte mare in judetul Calarasi. Sunt judete care nu vor depune proiecte si tinand cont ca noi am depus printre primii, cred ca ne va avantaja. Noi am preluat acum zece unitati administrativ teritoriale si urmeaza la rand alte 16. Anume sapte din judetul Ialomita si restul din Calarasi. Ecoaqua are constant o crestere cu 3-4% a cifrei de afaceri pe profit”, a subliniat vicepresedintele Dinulescu.
(Continuarea in editia tiparita a ziarului IMPACT) [citeste]
NEWSLETTER
Introduceti adresa de e-mail
Curs valutar BNR
Euro - 4.6562Euro4.6562
Dolarul SUA - 3.9954Dolarul SUA3.9954
Sondaj
Sunt oamenii politici corupți?
Da
Nu
2004 - 2013 © DANPRESS SRLdrpciv
  eXTReMe Tracker